Unplanned (2019)

Biografie / Drama

geregisseerd door Chuck Konzelman en Cary Solomon
met Ashley Bratcher, Brooks Ryan en Robia Scott

Als een van de jongste directeuren van een abortuskliniek was Abby Johnson betrokken bij meer dan 22.000 abortussen. Ze gaf veel vrouwen advies bij het maken van deze lastige keuze. Haar passie voor het recht van een vrouw om te kiezen brengt haar ertoe woordvoerster te worden van de organisatie "'Planned Parenthood".

avatar van schumacher
Zeer aangrijpende film over abortus en dat het eerder om geld gaat en niet om de vrouwen te helpen. Dat zag je dus allemaal in deze film en ook hoe abortus word uitgevoerd. Als je dat ziet hoe kan je dan nog voor abortus zijn?
En dan zoals in Belgie willen ze het in aantal weken nog uitbreiden ook. Onbegrijpelijk, echt onbegrijpelijk.

Als het toch zo is die of die er echt niet voor kan/wil zorgen dan kan je daar nog een andere oplossing voor vinden, er zijn altijd mensen die kinderen willen hebben maar bv geen kunnen krijgen enz...

Ik ben alleen voor abortus als een vrouw bv zou verkracht zijn geweest, dan begrijp ik het, het is iets wat gebeurt terwijl je met die persoon al helemaal niks mee wou hebben , laat staan seks.
Of als men op tijd kan zien en zeggen het kind zal heel zijn leven als een plant leven, dan oke.

Is ook een waargebeurt verhaal.

Het enige wat me lichtjes irriteerde was dat god gedoe, typisch Amerikaans zeker?
God heeft der niks mee te maken. Altijd die zever erbij betrekken.

Voor de rest een goeie film met heel goeie acteurs en actrices, de hoofdrolspeelster speelt je echt mee in die film waardoor je makkelijk de film blijft uitkijken.

schumacher schreef:
God heeft der niks mee te maken. Altijd die zever erbij betrekken.
Film nog niet gezien, maar vind jouw recensie aangrijpend en wil daardoor de film gaan zien.
Ik begrijp en deel op voorhand al jouw irritatie over die USA god gedoe gekken. Maar die zijn inderdaad van het padje af, laat die maar links liggen. Jouw eigen naam voor een God of schepper mag je lekker voor jezelf houden. (ik heb er zelf nog geen naam voor gevonden, althans niet beter dan simpelweg 'eeuwige liefde').

Unplanned is een onsmakelijke Amerikaanse propagandafilm van de pro life beweging schrijft iemand die de film beoordeeld, ben ik het volledig mee eens!!! Typisch om de zelfbeschikking terug te dringen, door voornamelijk de conservatieven, in het land van de vreselijke Trump. Snel vergeten deze onzin....

Een aangrijpende film over het reilen en zeilen in een abortus kliniek. Walgelijk om te zien hoe ook daadwerkelijk een abortus wordt uitgevoerd en die beelden blijven je toch echt wel bij. Als je deze film ziet, ga je toch wel anders denken over abortus. Dit had een eo film kunnen zijn, want god hier en god daar komt ook nog weleens voorbij. Ondanks dat is deze film zeker het bekijken waard

Frankie Boy schreef:

Goed dat je dat zegt over EO film...….ik sla hem over....

Film gaat kapot aan die vreselijke zeik liedjes echt verschrikkelijk.

avatar van schumacher
Een review hier die ik las net en die schreef dat wat ze tonen in die film onzin is klopt dus absoluut niet. Dit zijn waargebeurde feiten.
Het laat eens zien hoe dat dat is om abortus te laten uitvoeren dat dat echt walgelijk is en dat het ook om geld draait.
En die dame die de hoofdrol speelt werkte eerst in zo'n kliniek en heeft ingezien dat dat echt niet oke is, men er misbruik van maakte , mocht eens zelf aanzien hoe abortus werd uitgevoerd enz...

avatar van DjFrankie
Inderdaad echte EO film, halleluyah. Deze neigt inderdaad naar het foutieve van abortus, terwijl ik die mening niet deel, iedere vrouw is de baas over haar lichaam. Ik zie genoeg kinderen die helaas moeten opgroeien zonder liefde en harmonie.

avatar van AniSter
Ik beperk me tot de film. Ik vond de acteerprestaties redelijk maar het is allemaal net een beetje té gemaakt. De muziek past er helemaal bij, maar als geheel inclusief het verhaal is het niet echt mijn ding. Neemt niet weg dat de opeenvolging van gebeurtenissen er voor hebben gezorgd dat ik hem heb uitgekeken.