Muidhond (2019)

Alternatieve titel: Tench

België

geregisseerd door Patrice Toye
met Tijmen Govaerts en Filip Hellemans

Nadat Jonathan bij gebrek aan bewijs wordt vrijgelaten uit de gevangenis, keert hij terug naar zijn moeder die in een klein huisje bij de duinen woont. Daar neemt Jonathan zich voor een ander, beter mens te worden. Maar ook al houdt hij zich strikt aan de regels, zijn goede intenties worden al snel op de proef gesteld als er een jong meisje naast hem komt wonen.

• Vanaf 30 januari 2020 in de bioscoop
avatar van Corcicus
Belgische film waarin pedoseksualiteit vergoelijkt wordt?

avatar van SimonSav
Corcicus schreef:
Belgische film waarin pedoseksualiteit vergoelijkt wordt?

Dat was ook mijn vraag vooraf, maar de regisseuse had achteraf bij de Q&A wel een vrij heldere verklaring over het hoe en waarom van deze film, namelijk niet het vergoelijken van pedoseksualiteit maar nuance brengen naar, en het bespreekbaar maken van situaties waarin mensen deze gevoelens hebben en zichzelf daarom haten.