The Truth About Killer Robots (2018)

Documentaire
85 minuten / 77 minuten (Ziggo)

geregisseerd door Maxim Pozdorovkin

Wanneer een robot een mens doodt, wie is er dan schuldig? Deze science nonfiction-documentaire brengt voorvallen in kaart waarbij robots de dood van personen veroorzaakt hebben, zoals in een geautomatiseerde Volkswagen-fabriek, in een zelfrijdend Tesla-voertuig en door een bomdragende droid. De documentaire bespreekt de kwesties op het gebied van verantwoordelijkheid en moraliteit die door deze incidenten aan het licht komen.