The ABC Murders (2018)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama
174 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Alex Gabassi
met John Malkovich, Rupert Grint en Shirley Henderson

Het is 1933 en de oude, grijze Hercule Poirot ontvangt brieven van iemand die zichzelf de 'ABC moordenaar' noemt. Deze persoon kondigt in de brieven aan dat hij van plan is mensen te gaan vermoorden. Poirot zoekt hulp, maar niemand wil naar hem luisteren. De voormalige detective besluit de zaak daarom zelf te onderzoeken. Hij komt in een race tegen de klok terecht om een bloedbad te voorkomen.

• gisteren om 21:00 uur op TV (BBC First)
  • gisteren om 01:55 uur op TV (BBC First)
  • vandaag om 00:30 uur op TV (BBC First)
  • donderdag om 23:15 uur op TV (BBC First)
  • vrijdag om 00:30 uur op TV (BBC First)
  • zaterdag om 22:15 uur op TV (BBC First)

avatar van Sylvia@vliss
geweldig verhaal, niet helemaal volgens het boek natuurlijk maar dat maakt het nog spannender. De cast is goed gekozen.