Grateful Dawg (2000)

Documentaire

geregisseerd door Gillian Grisman
met Jerry Garcia, David Grisman en Joe Craven

Jerry Garcia is de legendarische leadgitarist van Grateful Dead en David Grisman is de mandoline virtuoos en grondlegger van de "Dawg" muziek. Deze unieke samenwerking en vriendschap is nu voor het eerst vastgelegd. Met concertbeelden, nooit eerder uitgebrachte opnames, exclusieve thuisopnames en jamsessies onthult Grateful Dawg de unieke Garcia/Grisman combinatie. Van hun begindagen als bluegrassers, via de legendarische Old & In the Way uit de jaren 70 naar de Garcia/Grisman Band die beroemd is geworden vanwege hun liefde voor de traditionele akoestische muziek in de jaren 90.