Startup.com (2001)

Documentaire

geregisseerd door Chris Hegedus en Jehane Noujaim
met Kaleil Isaza Tuzman, Tom Herman en Dora Glottman

Twintigers Tuzman en Herman hebben een idee: een website waardoor mensen zaken kunnen doen met de overheid. De documentaire volgt de "rise and fall" van govWorks.com van mei 1999 tot december 2000.

kappeuter (moderator)
IDFA film. Ik heb er op tv stukjes van gezien (Stardust). Lijkt me wel interessant. Opkomst (hype) en vooral ondergang...

avatar van geronimo
Gister Het Uur van de Wolf gezien over dit koppel Chris Hegedus en D.A. Pennebaker. Zeer interessant deze docu ga ik wel bekijken evenals Down From The Mountain (2000).

tom
Laten ze em in 2 stukken zien of gewoon 2 keer?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
2 keer, ga 'm ook wel even kijken denk ik.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
erg interessant, ook voor mij gezien m'n IT opleiding enzo

vind het wel moeilijk om 'm als film te beoordelen, hou het maar op 3,5 sterren

neo (crew)
ik vond em ook wel goed.op een boeiende wijze wordt de fall en ris evan het bedrijf laten zien.er zaten wel wat stukjes in die ik wat minder vond en die eigenlijk weinig te maken hadden met waarom het echt ging in deze docu.3 sterren

Goeie docu! Heel raar dat je zo je vriend die je al jaren kent eruit kan werken.

avatar van Mr.Tony
Daarom moet je ook nooit een onderneming beginnen met een vriend. Gaat zelden goed