Necessary Evil: Super-Villains of DC Comics (2013)

Alternatieve titel: Necessary Evil: Villains of DC Comics

Documentaire

geregisseerd door Scott Devine en J.M. Kenny
met de stem van Christopher Lee, Guillermo del Toro en Richard Donner

Achter elke held gaat een nog grotere groep schurken schuil. De meest beruchte schurken uit het DC Comics-universum: De Joker, Bane, Catwoman, Darkseid, Doomsday, Lex Luthor en vele anderen, staan centraal in deze documentaire. Het is een diepgrondig onderzoek van de kwaadwillende en soms charismatische figuren uit DC Comics' schurkengalerij, via interviews met de beroemde bedenkers, verhalers en auteurs die vormgaven aan de gestoorde persoonlijkheden van talrijke beruchte schurken in de geschiedenis van stripverhalen, waaronder Zack Snyder, Guillermo Del Toro, Jim Lee, Kevin Smith en Richard Donner.