Kuraingu Furiman 5: Senjô No Kishimojin (1992)

Alternatieve titels: Crying Freeman 5: Abduction in Chinatown | Crying Freeman 5: The Impersonator | 戦場の鬼子母神

1 stem

Japan
Animatie / Misdaad

geregisseerd door Harunisa Okamoto
met de stemmen van Toshio Furukawa, Chiharu Kataishi en Gara Takashima

In de Chinatown wijk in L.A. heeft het misdaadsyndicaat K.O. een plan om Ron Tayan en zijn 108 Dragons te vernietigen. Ron vliegt naar hun hoofdkwartier en met de hulp van de dochter van één van de lokale bazen gaat hij de strijd aan met de bende. Het zijn namelijk kidnappers en gebruiken het losgeld om hun andere doeleinden te financieren. Om hen te verslaan moet hij wel eerst langs een resem ex-Green Berets en Nina Heaven, een vrouwelijke huurmoordenaar die een zwak voor Ron heeft.

avatar van Metalfist
De huilende huurmoordenaar - deel 5

Maar dat had ik eerlijk gezegd niet door.. De Crying Freeman reeks is nu niet echt het soort franchise waar je echt noodzakelijk de vorige delen voor gezien moet hebben, maar toch stoort het me dat Manga UK er in geslaagd is om het op de een of andere manier up te fucken. Ze hebben namelijk telkens 2 delen op één schijfje uitgebracht en deel 3 wordt blijkbaar gevolgd door deel 5... Dat, of iedereen anders op het internet is verkeerd..

In ieder geval is dit wel opnieuw een stap in de goede richting. Deze keer wordt het terug één volwaardig verhaal in plaats van twee aparte plotjes (één rond Freeman en één rond Emu) die miniem aan elkaar zijn gelinkt, maar nog steeds wordt die goede mix uit het eerste deel niet behaald. Het uitgangspunt is nochtans wel tof. Freeman wordt ontvoerd nadat hij in ware Godfather style wordt benaderd door een lokale handelaar wiens dochter is ontvoerd en moet uit de problemen zien te geraken. Dat houdt onder andere een aantal gevechten met Green Berets in - in een oud amfitheater zowaar - maar de grote slechterik stelt teleur. Nina Heaven heeft om de een of andere reden een zwak voor Freeman en dat resulteert zich eigenlijk continu in scènes waar ze ligt te masturberen. Het geeft 'aparte' scenes zoals Freeman die geen seks met haar wilt hebben en op zijn buik ligt terwijl zij op zijn rug zit en half klaarkomt..

Dat is nu niet echt de reden waarom ik dit keek en dit deel is dan ook heel wat explicieter dan de voorgaande. Waar in deel 3 alle geslachtsdelen nog netjes worden gefilterd door middel van een zwarte schaduw, wordt er hier onder andere een blowjob getoond (al blijft het vooral bij een insinuatie) en gaan de makers full monty qua naaktheid. In ieder geval is dit voor de rest qua animatie meer van hetzelfde als de vorige delen. Ondertussen weet je wel wat je kunt verwachten en dat is bij vlagen erg lelijke en houterige animatie (er is een scène waar Freeman echt een dik hoofd heeft, het lijkt wel alsof hij in een minuut 20 kilo is bijgekomen) en toch blijft het wel ergens boeien.

Volgende keer maar eens deel 4 zien, ben benieuwd of dat dan misschien de missing link gaat zijn waarom opeens volledig de kaart van erotiek wordt getrokken. Ik vrees dat ik op mijn honger ga moeten blijven wachten, maar bon. Nog 2 delen te gaan en ik ben nu wel ergens benieuwd of Freeman nu gaat aanblijven als leider van de 108 Dragons of dat hij eindelijk de rust vind die hij zoekt.