Yuli (2018)

Spanje / Cuba / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Biografie / Muziek

geregisseerd door Icíar Bollaín
met Carlos Acosta, Santiago Alfonso en Keyvin Martínez

Cuba, begin jaren 80 vorige eeuw. Carlos is een onhandelbaar en opstandig kind die later voetballer wil worden. Het meeste over het leven heeft hij in de straten van Havana geleerd, waar hij bekend staat als de ongekroonde koning van de breakdance. Tegen zijn wens in stuurt zijn vader hem naar de kostschool van het Cubaanse staatsballet. De eenzaamheid die hij daar ervaart maakt van de dans zijn vluchtoord. Dit vormt het begin van een unieke carrière die hem naar het Londense Royal Ballet voert, waar hij als de eerste zwarte sterdanser een legende wordt die in de allergrootste voorstellingen danst. Maar ver van huis verlangt hij naar Cuba en zijn familie en zal hij een keuze moeten maken tussen Havana of Londen.

• Vanaf 13 juni in de bioscoop

Vanaf 13 juni 2019 in de bioscoop (September Film Distribution)

avatar van John Milton
Hier doe ik Miss Milton wel een plezier mee. En wie weet mezelf ook wel.