The Hustle (2019)

geregisseerd door Chris Addison
met Anne Hathaway, Rebel Wilson en Alex Sharp

'The Hustle' volgt twee vrouwelijke bedriegers die elkaar tegen het lijf lopen. Beide vrouwen zijn afkomstig uit totaal verschillende werelden, maar besluiten voor hun volgende klus de handen in elkaar te steken. Hun doelwit is een tech-miljardair van begin twintig.

• Vanaf 16 mei in de bioscoop

Remake van Dirty Rotten Scoundrels (1988)

Vanaf 16 mei 2019 in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van Zwolle84
Vreselijke trailer. Echt het hele bestaansrecht van Rebel Wilson als Hollywoodactrice is haar obesitas. In elke trailer die ik van haar zie is dat weer de punchline. Erg curieus signaal dat zo wordt afgegeven met betrekking tot zo'n gevaarlijke ziekte.

Film gisteren in bios gezien, hij was ok. Paar keer kunnen lachen, maar verder beetje flauw.

avatar van Walter S.
In een deuk liggen in de bios overkomt mij sowieso niet vaak, ook bij deze film niet. Neemt niet weg dat het een leuke komedie is. Onderhoudend, grappig op zijn tijd.

Zwolle84 schreef:

En natuurlijk dat ze een (sterke onafhankelijke enz.) vrouw is, want dat moet er tegenwoordig ook altijd even ingewreven worden. Dikke mannen, zoals je decennia geleden bv Jon Candy en Chris Farley had, zijn er anno 2019 niet meer te zien. Je kunt je inderdaad afvragen of zo'n personage (inclusief fat jokes) nog in het huidige tijdsbeeld past ook al is het een strong independent woman...

Oh, en ze is ook gewoon een verschrikkelijke actrice. Haar attitude (aloof en brutaal) is altijd dezelfde, haar grappen komen zelden aan, en ze heeft een zweem van irritatie aan zich hangen.

Oh ja, de film. Zoals eerder gezegd de zoveel gender-bender remake van een Hollywood klassieker (Dirty Rotten Scoundrels). We hebben allemaal gezien hoe "succesvol" dit was bij de matige Ghostbusters en nog matigere Oceans 8. Ook al doet Hattaway haar gewoonlijke truukje en is zij gewoon leuk, het is wederom een matige formule-achtige film. Wilson trekt het niveau daarna nog flink naar beneden. En het verhaal? Laten we het daar maar niet over hebben...

avatar van Zwolle84
Ripley's Believe It or Not schreef:

ook al is het een strong independent woman...

Ook dat is ze niet. Het is een actrice die geen voet aan de grond kreeg zonder deze gimmick die ze tot op de dag van vandaag moet uitmelken. Wanneer ze straks iets ouder is, heeft ze niets meer om op terug te vallen.

avatar van Graaf Machine
Zwolle84 schreef:

Behalve een gespekte (pun intended) bankrekening.

avatar van mrklm
Wie dacht dat de tijd waarin komedies proberen te scoren met grappen over overgewicht, handicaps en geslachtziektes voorbij waren, heeft het mis. Het meest wonderlijke is dat Rebel Wilson één van de producers was van een film waarin ze zichzelf veelvuldig vernedert. Het scenario zit vol onzinnigheden en heeft een bijzonder slap en rommelig uitgewerkt verhaal en toont aan dat Hathaway weinig aanleg heeft voor comedy. Toch zijn er een paar lichtpunten en die zijn te vinden in de bijrollen: Alex Sharp is goed als de steenrijke tech-miljardair op wie Hathaway en Wilson hun pijlen hebben gericht, Ingrid Oliver als Hathaways beschermengel en Nicholas Woodeman als Hathaways butler zorgen ook regelmatig voor een glimlach, maar Wilson en Hathaway stellen enorm teleur in deze remake van Dirty Rotten Scoundrels (1988).