The Hustle (2019)

geregisseerd door Chris Addison
met Anne Hathaway, Rebel Wilson en Alex Sharp

'The Hustle' volgt twee vrouwelijke bedriegers die elkaar tegen het lijf lopen. Beide vrouwen zijn afkomstig uit totaal verschillende werelden, maar besluiten voor hun volgende klus de handen in elkaar te steken. Hun doelwit is een tech-miljardair van begin twintig.

Remake van Dirty Rotten Scoundrels (1988)

Vanaf 16 mei 2019 in de bioscoop (Universal Pictures International)

Zwolle84
Vreselijke trailer. Echt het hele bestaansrecht van Rebel Wilson als Hollywoodactrice is haar obesitas. In elke trailer die ik van haar zie is dat weer de punchline. Erg curieus signaal dat zo wordt afgegeven met betrekking tot zo'n gevaarlijke ziekte.

Film gisteren in bios gezien, hij was ok. Paar keer kunnen lachen, maar verder beetje flauw.

avatar van Walter S.
In een deuk liggen in de bios overkomt mij sowieso niet vaak, ook bij deze film niet. Neemt niet weg dat het een leuke komedie is. Onderhoudend, grappig op zijn tijd.

Zwolle84 schreef:

En natuurlijk dat ze een (sterke onafhankelijke enz.) vrouw is, want dat moet er tegenwoordig ook altijd even ingewreven worden. Dikke mannen, zoals je decennia geleden bv Jon Candy en Chris Farley had, zijn er anno 2019 niet meer te zien. Je kunt je inderdaad afvragen of zo'n personage (inclusief fat jokes) nog in het huidige tijdsbeeld past ook al is het een strong independent woman...

Oh, en ze is ook gewoon een verschrikkelijke actrice. Haar attitude (aloof en brutaal) is altijd dezelfde, haar grappen komen zelden aan, en ze heeft een zweem van irritatie aan zich hangen.

Oh ja, de film. Zoals eerder gezegd de zoveel gender-bender remake van een Hollywood klassieker (Dirty Rotten Scoundrels). We hebben allemaal gezien hoe "succesvol" dit was bij de matige Ghostbusters en nog matigere Oceans 8. Ook al doet Hattaway haar gewoonlijke truukje en is zij gewoon leuk, het is wederom een matige formule-achtige film. Wilson trekt het niveau daarna nog flink naar beneden. En het verhaal? Laten we het daar maar niet over hebben...

Zwolle84
Ripley's Believe It or Not schreef:

ook al is het een strong independent woman...

Ook dat is ze niet. Het is een actrice die geen voet aan de grond kreeg zonder deze gimmick die ze tot op de dag van vandaag moet uitmelken. Wanneer ze straks iets ouder is, heeft ze niets meer om op terug te vallen.

avatar van Graaf Machine
Zwolle84 schreef:

Behalve een gespekte (pun intended) bankrekening.

avatar van mrklm
Wie dacht dat de tijd waarin komedies proberen te scoren met grappen over overgewicht, handicaps en geslachtziektes voorbij waren, heeft het mis. Het meest wonderlijke is dat Rebel Wilson één van de producers was van een film waarin ze zichzelf veelvuldig vernedert. Het scenario zit vol onzinnigheden en heeft een bijzonder slap en rommelig uitgewerkt verhaal en toont aan dat Hathaway weinig aanleg heeft voor comedy. Toch zijn er een paar lichtpunten en die zijn te vinden in de bijrollen: Alex Sharp is goed als de steenrijke tech-miljardair op wie Hathaway en Wilson hun pijlen hebben gericht, Ingrid Oliver als Hathaways beschermengel en Nicholas Woodeman als Hathaways butler zorgen ook regelmatig voor een glimlach, maar Wilson en Hathaway stellen enorm teleur in deze remake van Dirty Rotten Scoundrels (1988).

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een remake van een remake, waarvan het allemaal begon met Bedtime Story (1964) en later door Dirty Rotten Scoundrels (1988). Persoonlijk kende ik enkel de eerste remake die zonder enige twijfel een stuk sterker is, maar tegelijkertijd is deze film ook weer niet super vervelend.
De speelduur is lekker kort, de actrices acteren duidelijk met veel plezier en gelukkig is niet alles een shot voor shot remake. Mensen die de andere 2 delen niet kennen zullen nog best verrast kunnen zijn bij dit deel. Het is zeker geen ijzersterke remake en het verhaal is voor de mensen die de andere film(s) kennen vooral in de 2de helft een opeenstapeling van voorspelbaarheid.

Het kan zeker slechter en mocht dit mijn eerste versie zijn die ik zag had ik er wel een 2,5 of heel misschien zelfs een kleine 3 aan kunnen geven, maar nu in dit geval blijven er 2 sterren van over.

avatar van Graaf Machine
Film heeft zijn momenten, maar wordt nooit echt grappig. De sfeer is wel lekker zomers, ook door de muziek. Hathaway en Wilson vormen een leuk stel. Al met al geen onaardig geheel.

avatar van Goldie63
Als afsluiting van onze vakantie nog ff snel de laatste voorstelling meegepakt. Verschrikkelijk. Die accentjes kwamen ons al na 15 minuten de keel uit. Het verhaal is werkelijk abominabel slecht uitgewerkt en Rebel Wilson mag met pensioen. Half punt voor die twee keer dat we enigszins hebben kunnen lachen. Blij dat ik morgen weer kan gaan werken en deze crap zodoende kan vergeten.

Niet best.

Een film die je als double bill filler met Sandler's Murder Mystery kan draaien. Maar dan steekt deze daar best bleek bij af. De setting is gelijkaardig, het misdaadrandje dat aan de film hangt is ook gemeenschappelijk. Maar waar Sandler's film nog enigszins leuk is, is dit een gefaalde comedy.

Wilson is zo'n beetje het enige wat te pruimen is aan deze film, al doet ze niet veel anders dan normaal. De rest van de cast is echter zéér mager, zo ook de regie en het komische schrijfwerk. De film mist ritme, is zelfs voor een comedy geregeld verrassend ongeloofwaardig en voelt zelfs aardig stuurloos aan. Addison zal volgens mij niet veel regiekansen meer krijgen.

Het Zuid-Franse sfeertje en Wilson maken het op de één of andere manier nog wel kijkbaar, maar daar eindigt het dan ook. Redelijk vreselijke comedy, terwijl het toch niet zo'n héél lastig genre is om iets halfdegelijks te maken. De voorloper met Steve Martin (iegh) laat ik maar schieten denk ik.

avatar van italklaas
Dit is toch wel heel erg, als je anderhalf uur van je leven weggooit aan deze bagger. Rebel Wilson was ooit (af en toe) leuk en iets om om te lachen. De laatste 5 jaar is het niet meer om aan te zien, maar met deze film heeft ze het absolute dieptepunt weten te vinden. Een geluk voor haar, de andere acteurs (zo mag je ze eigenlijk niet eens noemen) waren net zo slecht of erger. Bespaar je netvlies en kijk er niet naar.

avatar van macrobody
italklaas schreef:

Thanks! Precies hetzelfde gevoel over Rebel Wilson. Ik sla deze over.

Remake van Bedtime Story en Dirty Rotten Scoundrels, maar dan met het vrouwvolk in de hoofdrollen. Een kwestie van smaak wellicht, maar vond hem leuk, ondanks het nadeel dat als je de eerdere versies hebt gezien precies weet hoe het met de zwendelpraktijken waar de film overgaat afloopt. Beide dames hebben er zin in, en hun zichtbare energie werkt aanstekelijk. Hathaway heeft de uitstraling en klasse van een jonge Audrey Hepburn, eigenlijk is ze te goed voor een komedie van gemiddeld niveau, maar je wil het haar makkelijk vergeven. Wilson is niet zo irritant dan normaal, heb me minder aan haar liggen ergeren dan aan het overdreven gedoe van Steve Martin in de versie uit de jaren tachtig. Jammer dat er ook in The Hustle een aantal scènes zitten die net wat over the top en daardoor onleuk zijn, haalt de eindbeoordeling toch met een halve ster omlaag Anderzijds zitten er een aantal bijna briljante nieuwe grappen in(die camouflage praktijken aan het begin en einde zijn gewoon erg grappig). Een niet erg subtiel maar grappig verhaal blijft, het niveau van de vorige versies wordt net niet gehaald, maar voor een avond ongecompliceerd vermaak kan dit best werken.

avatar van schumacher
Komedie?
Ik heb niet 1 keer moeten lachen en heb welgeteld 2 keer haha gedaan en dat is niet lachen e die haha.
Ik lach meer met wat er in aktie films gebeurt de stukken komedie dat ze erin steken dan in een komedie zelf.

De film is bij vlagen wat saai ook en die van 160kg die zie ik gewoon niet graag spelen, die andere meid wel maar niet in deze film, de magere vond ik ook maar rete irritant spelen, heeft wel een mooi lijntjen.

En dan de domheid vd venten , duh. Sloeg nergens toch op? Zit der zo'n klasse vent en dan zou die van een marginaal geval die zo'n achterlijk en onrealistisch verhaaltje vertelde het geloven? I don't think so.

2/5 meer is deze film echt niet waard. Ik vond het grotendeels tijdverspilling,

avatar van Lysander
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar ik heb er wel veel mee gelachen. Gewoon een leuke film.

avatar van Brabants
The Hustle is een film waarbij de chemie tussen de beide personages ontbreekt. De humor is ver te zoeken en het verhaal al bekend zoals de weg naar Rome( Via Flaminia). Veel plezier met kijken ik vond het echt een schande voor het witte doek.

avatar van JanLo
Zwolle84 schreef:

Dit soort dingen kun je volgens mij alleen weten als je iemand goed kent. Ze is toch ook standup comedian?! Als je nergens anders voor gevraagd word, dan hoef je ook niks anders te doen.

avatar van filmkul
Matige komedie. Het verhaal is best leuk bedacht, hoewel de twist op einde wel wat voor de hand ligt. Echter is dit typisch zo’n komedie waarbij de grappen in de trailer veel leuker overkomen dan in de film. Een enkele keer een glimlach, maar meer ook niet. De chemie tussen beide hoofdrolspelers gaat nog wel. Hathaway weet wel raad met rol. Wilson is soms wat irritant en te veel aan het woord. Verder kijkt de film wel lekker weg en zien we mooie plaatjes van Frankrijk. Krappe voldoende. 2.5/3.0

avatar van boemboem27
gewoon simpel ,best wel leuk.
lekker 1.5 uur vermaak,met na de aftiteling nog een klein stukje film...
kijken,genieten en daarna weer vergeten,leuk om gezien te hebben.