Seongnan Hwangso (2018)

Zuid-Korea
Actie / Misdaad

geregisseerd door Kim Min-Ho
met Dong-seok Ma, Ji-Hyo Song en Seong-oh Kim

Dong-Chul en Ji-Soo zijn een gelukkig getrouwd stel. Dong-Chul was ooit een beruchte gangster, maar hij heeft zijn leven veranderd. Op een dag komt Dong-Chul thuis en ontdekt dat zijn huis overhoop is gehaald en zijn vrouw vermist is. Dong-Chul krijgt vervolgens een telefoontje van iemand die aanbiedt om hem te betalen als hij zijn vrouw opgeeft. Dong-Chul zweert vervolgens om zijn vrouw te redden.

Teaser

avatar van Zandadder
Plot vertoeft met 13 in een dozijn, maar ach.. Koreaanse misdaad/actie is altijd welkom.
Trailer heeft me overtuigd. Dit weekend denk ik maar een kans geven.

avatar van gjnt
Wraak film die matig is uitgewerkt. In mijn ogen komt dit omdat de makers niet goed wisten wat ze nu eigenlijk wilde maken een actie/komedie of een actie/misdaad. Het is een film geworden waar actie inzit en humor, maar nergens in uitblinkt. De humor is flauw en werkt niet voor mij. De actie is aanwezig maar meestal flauw en over de top. De misdadigers die er in voorkomen blinken niet uit in slimmigheid.
Het verhaal is interessant genoeg maar helaas niet goed uitgewerkt.

avatar van vranque
Hoe je ook went of keert, en of dit een gevalletje 13 in een dozijn is, Ik blijf vol overgave en enthousiasme deze film uit kijken. Tot het eind. En dat kan ik niet zeggen van het gros dat voorbij komt. Gewoon goed dus. Niet super maar who cares. Optimaal vermaak. 3.5 *