• 8.609.054 stemmen

Running with the Devil (2019)

Misdaad / Thriller | 100 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Oorsprong: Colombia / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Jason Cabell

Met onder meer: Nicolas Cage, Leslie Bibb en Laurence Fishburne

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Running with the Devil

Wanneer een cocaïnezending van tevoren versneden blijkt te zijn, stuurt de tot wanhoop gedreven leider van het kartel zijn meest vertrouwde man op een gevaarlijke reis om de bevoorradingsketen te controleren. Ze volgen de herkomst van de cocaïne in Colombia, waar een hardwerkende boer en zijn vrouw de cocaïnepasta uit de verraderlijke bergachtige oerwouden van Colombia moeten afleveren. Waar in de keten gaat het mis?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van DutchTakeshiro

DutchTakeshiro

Saai. Valt eigenlijk weinig meer over te zeggen. Over de hele linie een erg matige actiefilm met een Nicholas Cage in de hoofdrol die steeds meer in het slop lijkt te raken. Hij begint last te krijgen van het Steven Seagal syndroom (gezet hoofd, inspiratieloze rollen). Laurence Fishburne weet gelukkig nog enigszins wat leuk te doen met zijn prettig gestoorde personage.

Wat mij het meest irriteerde is toch die abrupt eindigende shots. De hele film door waren die te zien en het nut ervan ontgaat mij totaal. Scenes werden zo helemaal afgekapt. Heeft er voor in ieder geval voor gezorgd dat ik de film 0,5 sterren lager heb beoordeeld. Tevens is de actie (toch wel waarvan deze film het moet hebben) is karig en ook niet goed in beeld gebracht. Zelfs dat mist deze rommelige en vergeetachtige film.

avatar van umbra

umbra

Veel "Running with the Devil" was er niet aan Echt wel zeer matige misdaad-thriller, met een cast die even matig presteert. Saaiheid is de leidraad doorheen deze film. Ga er niet meer woorden aan vuil maken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke film, voor een keertje leuk om te zien.

avatar van Noodless

Noodless

Redelijk negatieve recensies hier, ik vond dit werkje nu net wel een interessant filmpje over cocaïne dat over een heel ander boeg wordt gegooid dan de meeste films hierover. Als kijker word je meegevoerd op een lange reis die de cocaïnezending nodig heeft om zijn eindbestemming te halen waarbij allerlei schurken deel aannemen.
Cage krijgt als opdracht die reis te controleren en om te checken waar het mis gaat. Mooie beelden van verschillende locaties en de lange reis wordt goed en duidelijk in kaart gebracht. Misschien weinig actie, maar zeker boeiend om te volgen. Leslie Bibb als special agente onderzoekt de zaak en raakt iets te nauw betrokken bij de zaak. Haar wraak zal ook een lange weg leiden waarbij ze zelf het recht in handen moet nemen, ook al besef ze dat je deze handel nooit zal weg krijgen in de wereld. Fishburne is vermakelijk in zijn rol en Cage doet in mijn ogen eigenlijk niks verkeerd. Niet opvallend, maar ook niet slecht. Hoe zou je zijn rol dan moeten spelen? Deze film beviel me beter dan verwacht. 7/10

avatar van VitoVink

VitoVink

Beetje een saaie film. Fishburne maakte het nog ergens dragelijk. 5/10

avatar van kleez

kleez

Jemig wat een negatieve score zeg! Vond de film wel leuk juist en met name Fishburne, die rol! Wat heb ik daar om gelachen! En het einde zag ik echt niet aankomen!

avatar van pat peeters

pat peeters

triestige film. Ik zou zoveel kunnen zeggen, maar de film is over de hele lijn zwak. Fragmentaris, voorspelbaar, oppervlakkig, ...

avatar van mrklm

mrklm

Cabells variant op Soderberghs Traffic is in alle opzichten inferieur. Deze misdaadfilm behandeld alle fases van de drugshandel, vanaf het vervoer van de grondstoffen tot aan de dodelijk gevolgen voor junkies. Nicholas Cage is een kwaliteitsexpert die een laatste klus doet voor zijn oude baas, Fishburne een dealer die de geleverde waren versnijdt met een eigen mengsel en Bibb een agent die zeer persoonlijke redenen heeft om de drugshandel een halt toe te roepen. Cabell neemt veel teveel hooi op de vork en schakelt razendsnel tussen de verschillende verhaallijnen die daardoor nooit tot leven komen. De beste momenten komen wanneer de verhaallijnen van Cage en Fishburne elkaar kruizen. Het type misdaadfilm dat Mexicaanse mannen afschildert als bierbuikerige profiteurs en vrouwen als prostituees. U bent gewaarschuwd!

avatar van rfickel

rfickel

Verrassende film! Vond het zeker niet saai wat hier overal wordt gezegd, maar het is dan ook geen actiefilm vind ik. Meer docu-achtig over de route die cocaine aflegt van kweek tot gebruiker tot naar de grote baas. Toch ook met een aantal keiharde actiemomenten. Vind het spel van de twee acteurs Cage en Fishburne prima in zijn eenvoud. Prima film, zit goed in elkaar en bleef mij boeien tot het (keiharde) eind. 7/10

avatar van frans123

frans123

Ik zapte even en de film begon met een BBQ op 7........Tja...Voor de rest maaaaaatig. Ooit een goede film gezien over drugs en kartels? Gaaaaaap toch...

avatar van Kooiker

Kooiker

De film is geen actiefilm maar een wat cynisch verslag van de handel in cocaïne. Tamelijk nuchter en zakelijk opgediend waarin het aantal schakels is te zien, voordat het bij de gebruiker is. Er wordt hard afgerekend met ieder die de handel in de weg staat. Het lijkt meer op een voorlichtingsfilm om niet in deze wereld verzeild te raken, want uiteindelijk verliest ieder het. Gebruiker en handelaar en loopjongen. Maar het gaat onverminderd door aldus het einde. Cynisch dus zonder veel spektakel.

avatar van pierre18

pierre18

Standaard Cagefilm, dus steeds middelmaat. Een langzaam begin, maar daarna begint het te lopen. Het geeft vrij clean, dat wil zeggen zonder groots Hollywood gedoe, verslag van een drugslijn. En dit is goed en gedoseerd weergegeven.

avatar van panax

panax

wat moet zijn een epos over drugs

komt niet echt uit de verf

wel goeie cast en mooie beelden

avatar van jordorientje

jordorientje

Erg saai. Weinig actie. Vaag verhaal.

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

waar zouden netflix en andere streamingsdiensten ijn zonder drugs en sex

avatar van stratmans

stratmans

mooie beelden, altijd leuk om te zien hoe de criminelen nooit genoeg hebben en elkaar bedriegen