Running with the Devil (2019)

Colombia / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jason Cabell
met Nicolas Cage, Leslie Bibb en Laurence Fishburne

Wanneer een cocaïnezending van tevoren versneden blijkt te zijn, stuurt de tot wanhoop gedreven leider van het kartel zijn meest vertrouwde man op een gevaarlijke reis om de bevoorradingsketen te controleren. Ze volgen de herkomst van de cocaïne in Colombia, waar een hardwerkende boer en zijn vrouw de cocaïnepasta uit de verraderlijke bergachtige oerwouden van Colombia moeten afleveren. Waar in de keten gaat het mis?

avatar van DutchTakeshiro
Saai. Valt eigenlijk weinig meer over te zeggen. Over de hele linie een erg matige actiefilm met een Nicholas Cage in de hoofdrol die steeds meer in het slop lijkt te raken. Hij begint last te krijgen van het Steven Seagal syndroom (gezet hoofd, inspiratieloze rollen). Laurence Fishburne weet gelukkig nog enigszins wat leuk te doen met zijn prettig gestoorde personage.

Wat mij het meest irriteerde is toch die abrupt eindigende shots. De hele film door waren die te zien en het nut ervan ontgaat mij totaal. Scenes werden zo helemaal afgekapt. Heeft er voor in ieder geval voor gezorgd dat ik de film 0,5 sterren lager heb beoordeeld. Tevens is de actie (toch wel waarvan deze film het moet hebben) is karig en ook niet goed in beeld gebracht. Zelfs dat mist deze rommelige en vergeetachtige film.

avatar van umbra
Veel "Running with the Devil" was er niet aan Echt wel zeer matige misdaad-thriller, met een cast die even matig presteert. Saaiheid is de leidraad doorheen deze film. Ga er niet meer woorden aan vuil maken.

avatar van Phantasm
Redelijke film, voor een keertje leuk om te zien.

avatar van Noodless
Redelijk negatieve recensies hier, ik vond dit werkje nu net wel een interessant filmpje over cocaïne dat over een heel ander boeg wordt gegooid dan de meeste films hierover. Als kijker word je meegevoerd op een lange reis die de cocaïnezending nodig heeft om zijn eindbestemming te halen waarbij allerlei schurken deel aannemen.
Cage krijgt als opdracht die reis te controleren en om te checken waar het mis gaat. Mooie beelden van verschillende locaties en de lange reis wordt goed en duidelijk in kaart gebracht. Misschien weinig actie, maar zeker boeiend om te volgen. Leslie Bibb als special agente onderzoekt de zaak en raakt iets te nauw betrokken bij de zaak. Haar wraak zal ook een lange weg leiden waarbij ze zelf het recht in handen moet nemen, ook al besef ze dat je deze handel nooit zal weg krijgen in de wereld. Fishburne is vermakelijk in zijn rol en Cage doet in mijn ogen eigenlijk niks verkeerd. Niet opvallend, maar ook niet slecht. Hoe zou je zijn rol dan moeten spelen? Deze film beviel me beter dan verwacht. 7/10