Running with the Devil (2019)

Colombia / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jason Cabell
met Nicolas Cage, Leslie Bibb en Laurence Fishburne

Wanneer een cocaïnezending van tevoren versneden blijkt te zijn, stuurt de tot wanhoop gedreven leider van het kartel zijn meest vertrouwde man op een gevaarlijke reis om de bevoorradingsketen te controleren. Ze volgen de herkomst van de cocaïne in Colombia, waar een hardwerkende boer en zijn vrouw de cocaïnepasta uit de verraderlijke bergachtige oerwouden van Colombia moeten afleveren. Waar in de keten gaat het mis?

avatar van Iron Maiden
Goed om te zien dat Nicolas Cage weer eens in een film speelt.
Films genoeg, maar hopelijk een goede film.

Iron Maiden

Dat was ironisch bedoeld...

avatar van Iron Maiden
Iron Maiden

Dat was ironisch bedoeld...

Haha, dacht ik al. Laatst toevallig Mandy gezien en daar doet hij het ook zoals vanouds.

avatar van John Milton
En echt primair een Colombiaanse productie, als ik het zo zie (Jaguar Bites). Even aan laten passen.

Daardoor word ik eigenlijk wel benieuwder.

avatar van eppo349
Als de filmposter al niet in orde is. belooft wat voor de rest.

avatar van Master Blaster
tja... beetje saai maar blijft toch wel kijken.
Niet de slechtste van Cage al deelde hij de film met meerdere "bekende" acteurs

avatar van schumacher
Heel wat bekende acteurs maar dat maakt het helaas nog geen goeie film.
Vond het maar middelmaat allemaal en stak ook maar wat raar in elkaar.
Wel zonder probleem uitgekeken dat wel maar morgen ben ik deze film al vergeten.

avatar van boemboem27
Nicolas speelt hier geen allerbeste rol ,maar het verhaal is niet onaardig.
Hier zie je pas hoeveel mensen bij de cocaïnehandel betrokken zijn.
En waardoor zeer snel de kiloprijs stijgt.
Mede door de vele omkopingen en corruptie.
Toch interessant om zo de "reis" vd cocaïne te volgen.

avatar van Left4Dead
It's a big boat you're rocking

Ik zag Nicolas Cage en Laurence Fishburne staan en dacht meteen, nee hé. Dat Cage al jaren gezonken is tot de oneindige diepte binnen filmland wist ik, ben nooit een echte fan geweest, maar nu neemt hij Fishburne ook nog mee kopje onder. Daarnaast Leslie Bibb die inmiddels ook al een flinke c.v. heeft en Cole Hauser. En nog wat bekende koppen, an sich geen slechte cast.

Cocabladeren, daar gat het over en iedereen die te maken heeft met het proces van plukken tot snuiven. Een drama voor grote bevolkingsgroepen over de gehele wereld. De stelling "de een zijn dood is de ander zijn brood", kun je letterlijk benaderen door het kijken van deze film. Een kijkje achter de schermen voor de snuiver, wat zijn de gevolgen van het gebruik. Bijna promotiemateriaal voor Grapperhaus.

En ik moet zeggen dat de film best wel lekker wegkijkt zonder ook maar ergens echt bijzonder te zijn. De cast doet zijn dingutju, de regie is wel oké en het script laat het verhaal leuk lopen. Het is geen top maar ontspannen filmje kijken. Het is een vlechtwerkje geworden van een aantal personages die zo hun eigen belang hebben met het zeer kostbaar goedje waar hun werk om gaat.

Achter een snuifje plezier zit een wereld vol geweld en ellende, voor de één een lach betaald door iemand met een traan ergens anders op onze planeet. Dat is het moraal van de film zonder dat ze opdringerig is, je moet voor jezelf bepalen of het, het snuifje allemaal waard is. Tja.... dat doet het verhaal best aardig.

Prima wegkiijkert, 3** een 6,5-7/10

avatar van John Milton
Men heeft inderdaad een leuke cast bij elkaar weten te sprokkelen voor een Colombiaanse productie, hoop bekende gezichten. Maar ook wel in de crew: composer Reinhold Heil is mede verantwoordelijk voor de fijne scores van Cloud Atlas, Perfume: The Story of a Murderer, Deadwood en Run Lola Run en cameraman Cory Geryak heeft onder andere de belichting voor een flink aantal Christopher Nolan films op zijn CV staan. Echt onervaren crew is nauwelijks te vinden, maar toch voelt Running with the Devil nog steeds wat... meh aan.

Vermoedelijk ligt dit voor het merendeel aan schrijver en regisseur Jason Cabell, wiens IMDb nog wél wat aan de lege kant is. Je merkt dit al wanneer de karakters worden geïntroduceerd, het voelt wat flets en gekunsteld, je moet als regisseur wel wat panache hebben om er mee weg te komen; en het moet qua toon wellicht iets meer passen bij de film. Het voelt hier niet om zijn plaats om met bordjes als The Cook, The Man en The Boss te komen.

Maar: het was geen opgave om hem uit te kijken, dat ben ik met Left4Dead eens.

avatar van macrobody
Was best een aardig filmpje. In het begin worden nogal wat karakters geïntroduceerd en het blijft wat chaotisch maar toch leuk om gezien te hebben. Fishburne als oversekste coke gebruiker vind ik nogal ver af staan van Morpheus maar goed, hij moet ook eens wat anders natuurlijk. Nicholoas Cage heeft weer wat centen om zijn gokschulden af te betalen. En zo is iedereen weer blij.

Film beetje in de stijl van Traffic, waar de drugshandel vanuit meerdere blikvelden belicht wordt. En waarin we Nicolas Cage na een hoop On Demand voer weer eens redelijk voor de dag zien komen. Maar meer ook niet. Verder nog leuk rolletje voor Fishburne die ook te weinig te zien is in aardige films, sinds Matrix.

Na traffic deel 1 beetje verwend. En lijkt dit een slap aftreksel en kopiecat. Behoorlijk veel voorspelbare en overdreven momenten. Einde was dan wel weer verrassend. Kortom niet echt byzonder, maar wel afgekeken.

Gewoon lekker filmpje dit waarin drugs het hoofd thema is. Nicolas Cage en Laurence Fishburne zijn hier onderdeel van zonder echt hoofdpersonage te zijn. Fishburne zet puike rol neer als sex en verslaafde van zijn eigen product. De rol van de vrouwelijke detective als uiteindelijke vigilante is een beetje dubieus. Maar ik heb mij verder prima vermaakt met deze " Running with the Devil". 3.5*

Magere voldoende, het is het allemaal net niet

Goed om te zien dat Nicolas Cage weer eens in een film speelt.

Dit is echt de meest slechte film die ik in tijden heb gezien.....echt je geld absoluut niet waard. Inderdaad bekende acteurs maar dat is het dan ook, wat een dramatisch, ongeloofwaardig slecht script....bizar gewoon..... Van de lijst halen deze rotzooi op een stapel gooien en de brand erin.....

avatar van Noud
Ik vond hem wel aardig. Maar weet niet of dat komt omdat ik stoned ben

avatar van jippie2010
Sjonge, het lijkt er op dat een groot deel van het budget gegaan is naar voormalig top-acteurs in hun nadagen van hun carrière en dat toen het geld op was om er iets degelijks van te maken. Eigenlijk is alles ondermaats en oogt het geheel als een B-film. *2.0

Kreeg gelijk trek na het zien van deze film;-)

avatar van Egulio
cales77 schreef:
Kreeg gelijk trek na het zien van deze film;-)

100% pure Colombian discoshit

Maar nee.. even de score aanpassen.. Deze film is toch eigenlijk best slecht...

Egulio schreef:

100% pure Colombian discoshit

Maar nee.. even de score aanpassen.. Deze film is toch eigenlijk best slecht...

Ben nog verbaasd dat me ermee vermaakt heb

Zeker geen topfilm maar de moeite waard

Echt weer een topper van Nicolas Cage...echt een heel fijn verloop met de juiste snelheid en inhoud voor dit verhaal.

Sommige mensen hier maken er een sport van om iedere film zo veel mogelijk af te zeiken! Dit was gewoon een lekker film en de moeite waard! 5 sterren voor hoe de film bedoeld was!

avatar van cor1946
Redelijke film, soms rommelig verhaal. Geen topper weer voor Cage. Een magere 2.5 meer niet.

avatar van Elchapo
Het is in mijn ogen geen film maar een documantaire met bekende acteurs.en is het een goede documantaire???? NEE.......1.5 stars.

avatar van -P-
-P-
Rommelige film. Het lijkt soms wel of er vier films doorelkaar gaan in het begin, maar doordat er snelheid inzit gaat het nog. Geen topper maar ook een redelijke film.