Them That Follow (2019)

Thriller

geregisseerd door Britt Poulton en Dan Madison Savage
met Alice Englert, Walton Goggins en Olivia Colman

In de Appalachen willen gelovigen zich tegenover God bewijzen door zich te meten met dodelijke slangen. In deze gemeenschap begeeft zich ook Mara, dochter van de pastoor Lemuel. Hij is een man die vastbesloten is zijn manier van leven in een veranderende wereld te beschermen en keert zich ook gemakkelijk tegen de oeroude tradities. Hij is tevens belast met het bij elkaar houden van de gemeenschap wat wordt bemoeilijkt wanneer zijn dochter een geheim verbergt.

avatar van schumacher
Niets voor mij.
24min al aan het kijken, ik verveel me steendood, boeit niet, grijpt me niet aan.

avatar van joolstein
De film laat niet heel veel nieuws zien. Een religieuze gemeenschap in Appalachen (het draagt wel bij door de sfeer maar het had net zo goed elke andere plaats kunnen zijn) Dochter van een fanatisch pastoor raakt in de problemen... het standaardverhaaltje dus. Nog wel solide, maar verwijder de slangen, dan blijft er ook niet veel meer over. In de eerste helft wordt er vooral het wel en wee van de kleine gemeenschap getoond In de tweede helft zijn er dan een paar thriller-elementen. Heel schokkend werd het allemaal niet. De trailer voor de film is dan ook een beetje misplaatst want daarin zette ze de film weg als was het een thriller-horror. Echter op de horror-getinte muziek na, draait het om de persoonlijke ontwikkelingen van de personages in de film oftewel een drama. Ach slecht was het niet hoor! Het acteerwerk van de cast waaronder Oscarwinnares Olivia Colman (The Favourite), Alice Englert (Ginger & Rosa) en Walton Goggins (The Hateful Eight, tv-serie Justified) maakt het goed te doen maar memorabel was het niet.