La Chute de Sparte (2018)

Alternatieve titel: The Fall of Sparta

Canada

geregisseerd door Tristan Dubois
met Levi Doré, Jonathan St-Armand en Lili-Ann De Francesco

Als je jong bent, is het soms net of de hele wereld tegen je is. Tenminste, zo ervaart de 16-jarige Steeve Simard dat. Hij is net begonnen met het laatste jaar op de middelbare school. Hij is slim en gevat, maar tussen hem en zijn ouders en medeleerlingen gaat het niet goed. Dus verstopt hij zich achter zijn boeken en muziek en sluit zo de wereld buiten. Een uitzondering is Virgile.