Chihayafuru Part I (2016)

Alternatieve titels: Chihayafuru Kami no Ku | ちはやふる 上の句

1 stem

Japan
Komedie / Drama

geregisseerd door Norihiro Koizumi
met Suzu Hirose, Shûhei Nomura en Mackenyu

Tijdens hun verblijf op de lagere school vormden Chihaya en Taichi samen met Arata een team, dat het Japanse kaartspel ‘karuta’ speelde. Vier jaar later is Arata verhuisd. Chihaya en Taichi zitten op dezelfde hogere school. Samen met drie andere leerlingen beginnen zij een karuta-club, in de hoop tijdens een van de wedstrijden Arata weer tegen te komen.

Een tiener-romcom, waarin een in Japan populair kaartspel centraal staat. Via Wikipedia weet ik ongeveer hoe het spel in elkaar zit, maar dat neemt niet weg dat het een chaotische indruk op mij maakt. In zijn kern gaat deze film over vriendschap en teambuilding.