Alice T. (2018)

Roemenië / Frankrijk / Zweden

geregisseerd door Radu Muntean
met Andra Guti, Mihaela Sirbu en Cristine Hambaseanu

Alice is een levendige en brutale tiener met rode haren. Ze is al lang niet meer het charmante kleine meisje dat haar moeder geadopteerd had, omdat ze zelf geen kind kon krijgen. Alice is een eindeloze bron van problemen. Ze wordt daarbij beïnvloed door het spookbeeld van de teleurstellingen van haar moeder. Alice staat met haar rug tegen de muur, liegt en kan maar moeilijk de grens tussen fantasie en werkelijkheid onderscheiden. Dan ontdekt haar moeder dat ze zwanger is.