Backtrace (2018)

Canada / Verenigde Staten
Misdaad / Actie

geregisseerd door Brian A. Miller
met Ryan Guzman, Sylvester Stallone en Matthew Modine

Nadat MacDonald hersenletsel heeft opgelopen na een bankroof, ontwikkelt hij geheugenverlies en wordt hij op een psychiatrische gevangenisafdeling geplaatst. Na zijn zevende jaar in evaluatie wordt hij door een gevangene en een zaalarts gedwongen om uit de gevangenis te ontsnappen. Hij wordt geïnjecteerd met een serum dat hem dwingt om het leven dat hij vergeten is opnieuw te beleven. MacDonald moet nu zien te ontsnappen aan een lokale detective, een geharde FBI-agent en de gevaarlijke bijwerkingen van het medicijn om het gestolen geld terug te krijgen, terwijl hij geconfronteerd wordt met zijn verleden.

avatar van Captain Pervert
Dit wordt weer zo'n film als het tweede deel van Escape Plan (en het toekomstige derde deel, wat back-to-back gefilmd is met het tweede, overigens even ruk verwacht ik) waarbij de naam Stallone puur aanwezig is voor de poster.
Waarschijnlijk komt hij pas na een uur opdraven en is zijn rol na 20 minuten al weer klaar. Het zegt genoeg dat Stallone op zijn social media accounts, die grotendeels door hemzelf bijgehouden lijken te worden en daardoor daadwerkelijk het volgen waard zijn, met geen woord heeft gerept over deze film of de twee Escape Plan vervolgen.

avatar van Bram0108
Ik heb de film niet gezien. Maar weer slechte recensies enzo. Volgens mij heeft hij het geld niet hard nodig en het is jammer dat een legende als hij, dit soort rollen speelt. Projecten zoals Rambo en Creed zijn natuurlijk wel tof!

avatar van Master Blaster
Jammer dat Stallone zich leent voor zoiets. Het enige "positieve" was wanneer hij in beeld was.

avatar van schumacher
Standaard filmpje, beetje simplistisch en ongeloofwaardig, beetje te makkelijk allemaal.
Ondanks alles verveelde de film niet.
Wat Stallone betreft: die heb je niet zoveel gezien, jammer. De man heeft zelf ook al gezegd dat hem het nimmer aankan zoals vd rambo enz.., niet abnormaal als je al op tram 7 zit.
Dus krijg je hem te zien in films als Creed en films als deze.

Ik vond deze film de middelmaat. Ik heb al 1000 keer beter gezien maar evenzeer 1000 keer slechter.

avatar van schumacher
Captain Pervert schreef:

Escape plan 1 vond ik heel goed, de 2de was niet zo goed.

avatar van Captain Pervert
schumacher schreef:
Escape plan 1 vond ik heel goed, de 2de was niet zo goed.

Je hoort mij ook niet zeggen dat EC1 niet goed was - die was geweldig. Alleen die lowbudget vervolgen die geen enkele marketing mee krijgen - die snap ik niet zo goed.

wat een slechte slechte film is dit zeg en dat van Stallone, en de eigenlijke reden dat ik hem ook na 30 min afzette was dat gezicht stallone jee minee kon er niet meer naar kijken wat heeft die vent gedaan????zijn wenkbrauwe zijn helemaal rond ook zijn oogleden zijn flink omhoog getrokken het is net een idioot! nou net dat ie tie,hoe is het mogelijk als je zoveel geld hebt om er zo uit te zien nee ben dr mooi klaar met Sylvester toch jammer zo n groot acteur om zo te eindigen

avatar van Brabants
exper schreef:

Als je denkt dat hij hier mee eindigt heb je het mis. Ik ben zeker benieuwd naar Creed 2. Enfin, dit staat natuurlijk enigszins los van deze beoordeling, maar toch...

avatar van Q Jones
Hoelang is Stallone te zien in de film

Q Jones schreef:
Hoelang is Stallone te zien in de film

Toch wel de hele film lang, speelt gewoon één van de vele hoofdrollen. Hij is hier een politie inspecteur die na een minuut of tien opduikt om een shoot out te onderzoeken en vervolgens is hij niet meer van het scherm is te slaan. Typerend wel voor het niveau van deze zeer matige thriller dat Sly er samen met andere eighties iconen(Modine was destijds ook een jongen die grotere films in de bioscoop had, Christopher McDonald een bekende kop voor in bijrollen) er qua acteertalent ver boven uit steekt, was vroeger nooit spraken van. Backtrace zal er niet voor zorgen dat deze vroegere sterren weer back on track zijn want dit is een misdaadfilm met een wel erg zwak verhaal, regisseur Miller wekt dan ook de indruk voornamelijk tijd te rekken om de verplichte anderhalf uur vol te krijgen. Bijna geen knokpartijen, maar wel veel schietwerk zonder veel spanning want het is vrij vroeg duidelijk wie de good en de bad guys zijn en wie dit vervolgens overleeft. Een film die qua looks makkelijk twintig tot dertig jaar geleden gedraaid had kunnen worden. Ik heb me ondanks alles niet verveeld, maar kwalitatief goed is anders.

avatar van Left4Dead
Koste me twee dagen om door de hele film te komen, flinke meuk dit.
Grote namen van vroeger worden alleen nog maar gebruikt om te lokken, rollen hebben ze niet.
Laat deze met een gerust hart je voorbij gaan.

avatar van DiDa
Release 9 mei 2019

Backtrace - premieretv.nl

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Slappe Stallone.

Wellicht één van de slechtste films van Sylvester Stallone moet deze Backtrace zijn. De acteur die eind jaren 70 en begin jaren 80 doorbrak als respectievelijk Rocky en Rambo, werd vervolgens al snel niet meer serieus genomen en verscheen in de ene flop na de andere. Totdat hij zichzelf niet meer serieus nam en daardoor keihard terugsloeg met The Expendables. Wederom succes en wederom de opvolgende vrije val. Met als huidige dieptepunt deze film.

Het is een lelijk en onrustig geschoten misdaadfilm geworden, die op geen enkel moment indruk weet te maken. Stallone staat voornamelijk op één en dezelfde locatie te ‘acteren’ in een belachelijke bijrol. Zijn nieuwe haarimplantaten lijken alsmaar lager gezet te worden op zijn volgebotoxte voorhoofd. Het ziet er echt meelijwekkend uit. Waar zijn de man zijn échte vrienden?

Hij komt op de proppen na een tergend slechte intro waar Matthew Modine in een veel te lang uitgesponnen vuurgevecht verschijnt. Van hysterisch camerawerk gesproken. De interessantere tegenspeler van Stallone moet eveneens het veld ruimen voor de onbekende Ryan Guzman, die kennelijk wél voor een normaal salaris in een volledige film kan verschijnen. Zelden echter was een hoofdrolspeler zo nietszeggend.

Stallone zal in zijn twee dagen (veel meer zullen het er niet zijn geweest) op de set vast de hoofdprijs mee naar huis hebben genomen, maar in zulke slappe en voorspelbare films verschijnen is toch niet hoe je herinnerd wilt worden? Hij is niet de enige, onder meer Bruce Willis kan er over meepraten. Maar toch. Het doet pijn om een jeugdheld zo afgezakt te zien. Je gunt hem niet alleen nieuwe vrienden, maar ook een nieuwe manager. Eentje die een script daadwerkelijk leest bijvoorbeeld.

Met dank aan Premiere TV Distribution.

avatar van Zwolle84
En de poster is nog wel zo mooi.

avatar van Brabants
Zinema schreef:
Slappe Stallone.

Met dank aan Premiere TV Distribution.

Ik vond Rambo 4 en Creed 1 alles behalve slecht. Zie het gat niet tussen de jaren zeventig/tachtig en The Expendables. Ik vind het allemaal wat zwart/wit omschreven.