Leprechaun Returns (2018)

Komedie / Horror

geregisseerd door Steven Kostanski
met Taylor Spreitler, Mark Holton en Linden Porco

Het is vijfentwintig jaar geleden dat een jonge vrouw samen met enkele vrienden een kwaadaardige dwerg wist te stoppen. De dwerg viel smeltend in een put. Een groep studenten brengt de zomervakantie door in een huisje in de omgeving van de beruchte put. Zonder dat ze het weten wekken ze de boosaardige dwerg tot leven. De dwerg, die nog steeds op zoek is naar zijn goud, deinst voor niets of niemand terug en slacht de studenten één voor één af.

avatar van tattoobob
In Film > Nieuws > Leprechaun Returns (2019):

In 2019 te zien.
Warwick Davis gaat niet terugkeren maar zo te zien in de trailer ziet het er wel erg goed uit.
Oldschool...kep er zin an.

[Teaser] Sequel to Original Film 'Leprechaun Returns' Coming 2019 from 'The Void' Director! - Bloody Disgusting - bloody-disgusting.com

avatar van Alexander1900
Ik ben benieuwd. De Leprechaun ziet er in ieder geval goed uit.

avatar van joolstein
Tjonge met zo'n trailer schept dat toch wel verwachtingen! En nog meer als het de regisseur van The Void (2016)en Father's Day (2011) is!

avatar van Pazmaster
Nou, de trailer ziet er niet best uit... niet aan mij besteed

avatar van renemanu
niet zo'n beste film,viel erg tegen

avatar van joolstein
1993 was het jaar dat de eerste Leprechaun-film uitkwam. Dat was best een leuke film! Hierna kreeg de film uiteraard vele goedkope vervolgen; hij ging naar de ruimte en dook ook in 'de achterbuurt' op, als rapper. Nu 25 jaar later is er dan opeens deze Tv-film die een direct vervolg is van de originele film. Ondanks dat hij werd gemaakt door Syfy in combinatie met Liongate (deze bezitten de rechten) was het niet eens zo heel slecht.

Lila is op weg naar de groene (als in klimaatneutraal) studentenvereniging AU (Alpha-Upsilon) Het vreemde toeval wil dat dit het huis van haar moeder Tory Reding (het personage van Jennifer Aniston in het eerste deel) was. Ze wordt niet opgehaald van het busstation maar een lokale bewoner wil haar er best even naar toe brengen. Het is de inmiddels op leeftijd zijnde Ozzie Jones (Mark Holtons speelde Ozzie ook in het eerste deel) Aldaar ontmoet ze haar mede-studentes Katie, Rose en Meredith. Niet zoveel later gaat ook de Leprechaun weer op moordtocht.

De film is niet zonder fouten, maar vele ervan kunnen worden toegeschreven aan een te laag-budget. Nu had ik de trailer al bekeken en door de regisseur had ik net iets meer gore verwacht. Daarnaast was het acteerwerk niet heel sterk maar de dames deden hun best. Ach uiteindelijk maakte niet veel uit want ze zijn toch maar kabouter-voer. Ook wilden ze blijkbaar wat hippe zelf-gefilmde beelden erin te stoppen, het voegde niets toe aan de film. In uitvoering was de film zeer 2018, vrouwen die hun mannetje staan in de hoofdrol, technische snufjes en milieuvriendelijkheid. Het was natuurlijk ook een komedie en soms waren de grappen een beetje te geforceerd modern. Al zaten er ook paar hele leuke tussen.

Omdat het een Syfy Channel TV-film is, is het gemakkelijk om aan te nemen dat dit het zoveelste hap-slik-weg-spul is maar er is hier wel degelijk wat echte magie aan het werk. En die komt in de vorm van de SFX. De film werd namelijk geregisseerd door Astron-6/ SFX-kunstenaar Steven Kostanski, Het is minimaal wat te zien krijgen. Maar wat we zien was erg goed en met weinig CGI. De bloederige moorden en andere vloeistoffen zijn indrukwekkend praktisch werk. De make-up van de kabouter lijkt op die van de oude; pokdalige groene huid, een vlassige rode baard en doordringende tweekleurige (had de oude niet) ogen

Je kan nu niet echt spreken over een erg goede film. Daar was het script te mager voor maar doordat er nog verdienstelijke knipogen naar het verleden waren en de Special effecten van een bovengemiddelde kwaliteit, is dit denk ik wel één van de betere vervolgen van het eerste deel.

avatar van knusse stoel
IMDb: 6,8/10 73

Geen slecht cijfer en die idioot die toen in de fik vloog, wil ik na 25 jaar wel weer eens zien verschijnen .

Even zonder gekheid: is er nog iets in de film wat niet is verklapt in de beschrijving?

Met Warwick Davis zou deze film uiteraard beter zijn geweest, maar ondanks zijn afwezigheid is deze film toch best vermakelijk, en inderdaad: de special effects zijn van een zeer hoog niveau voor dit soort low budget films.

De nodige gore en de limericks zijn ook aanwezig. Zeker een aanrader voor de fans!

avatar van schumacher
Voor een low buget filmpke vond ik hem best goed, niet top maar gewoon fun to watch. Ik heb die films altijd al leuk gevonden, dat is bij deze niet anders. Ik ben wel fan.

avatar van Jake the muss
Het gemis van warwick davis was groot......hij was een veel leukere leprechaun.

De film heeft leuke gore en zn grappige momenten, maar kon in mijn ogen niet tippen aan de eerdere leprechauns.

avatar van knusse stoel
Aardige film die je niet al te serieus moet nemen, leuk voor een regenachtig uurtje op een zondagmiddag!
Van ons krijgt hij een ruime 6.

avatar van john mcclane 2
De aandrang om maar Leprechaun films te blijven maken is mij een compleet raadsel.
Het concept is suf, en niet echt grappig.
Maar de rebooth Leprechaun: Origins was wel echt een dieptepunt , ( dat wil wat zeggen na het rampzalige Leprechaun 4: In Space ) .

Maar tot mijn verbazing was dit best vermakelijk , en moest ik paar keer best lachen met van die eigenaardige humor.
De gore was echt puik werk . De Leprechaun zelf was ook prima ,Warwick Davis is volgens vele de echte , maar dan hecht je teveel waarde aan een zeer middelmatig horror personage als dit .( is mijn mening dan )

best een geinige horror flick , maar als ze er nu eindelijk wel mee stoppen , is er geen dwerg overboord .

avatar van jeroentjuhhhhh
Verrassend leuk. Wist vooraf niet dat Kostanski deze regisseerde... en dat is achteraf gezien maar beter ook, want dan waren de verwachtingen (oneerlijk) hoog geweest. Het blijft namelijk een 100% SyFy productie en daarin hebben regisseurs normaliter barweinig eigen inbreng. Het zijn gewoon fijne paydays. Hopelijk kan Kostanski dan weer met volle zakken terugkeren naar zijn eigenzinnige creaties. Wat Leprechaun betreft: hij heeft er zichtbaar lol mee. Het neemt zichzelf nergens (te) serieus en pakt met enige regelmaat zeer bloederig uit. Allemaal fijn on screen, uiteraard. Ik moet Leprechaun: Origins (2014) nog zien, maar ik denk dat dit de punten zijn waarop het kaf van 't koren wordt gescheiden. Lipovsky ( Dead Rising (2015) ) is toch van een ander kaliber.

avatar van tattoobob
Best nog wel aardig dit hoor...echt wel in de lijn van de Leprechaun films uit de 90's.
De humor zit er in en de gore is leuk gedaan,en de vervanger van Warwick Davis als leprechaun doet het meer dan aardig(wat vaak niet het geval is in zulke gevallen)
Neem deze film niet te serieus en hij kijkt best grappig weg

avatar van krosnicky
Is dit weer zoon sequel die alle andere sequels negeert en moet beschouwd worden als deel 2 i.p.v. deel 7 ?

avatar van umbra
Je weet wat je kan verwachten en dat is b-horror en b-humor vd middelste plank Leuk tussendoortje, maar ook niet meer dan dat, zulke films doen zo weinig met me de laatste jaren, vroeger kon ik dit net iets meer appreciëren denk ik.

leuke komedie horror.

Fijn ja.

Je zou er vooraf geen stuiver voor geven, zeker niet omdat de reeks echt al jaren lang niet te aarden valt. Het is een klein wonder dat men dit zelfs nog in leven wil houden, allicht dat het een rechtenverhaal is (zoals bij Hellraiser?). In ieder geval zat ik niet echt te wachten op het zoveelste vervolg.

Behalve dan dat Kostanski op papier geen slechte match was voor deze film. Hij liet eerder al zien dat hij affiniteit heeft met het oudere horror werk en dat komt hier uiteraard best goed van pas. Maar het leuke is toch dat deze film niet blijft hangen in het hele 80s/90s gebeuren terwijl het toch een zekere ouderwetse charme bewaart.

Het is wat smeriger dan je zou verwachten, maar uiteindelijk is dit toch vooral ook een comedy. Het is nergens eng, nergens serieus, vaak expliciet grappig. En dat gaat Kostanski gewoon goed af. Beetje gore, beetje onnozel doen met schoenen opruimen, beetje lachen met de huidige gevoeligheden. Groots of fantastisch is het niet, maar het vermaakt wel degelijk en het is, ondanks duidelijke beperkingen, gewoon leuk in elkaar gezet.

Kostanski had er duidelijk zin in, als ze dit niveau kunnen aanhouden mogen ze zo nog wel eentje maken.