Maschi contro Femmine (2010)

Alternatieve titel: Men vs Women

1 stem

Italië

geregisseerd door Fausto Brizzi
met Paula Cortellesi, Fabio De Luigi en Giorgia Würth

Volleybalcoach Walter heeft sinds hij onlangs vader is geworden niet meer gevreeën met zijn vrouw. Eva, de sterspeelster van zijn team, is verliefd op Walter. Diego is een rokkenjager. Bij wijze van trofeeën verzamelt hij damesslipjes, toch ergernis van zijn buurvrouw Chiara, een verpleegster en milieuactiviste. Wanneer Diego plotseling impotent wordt, komt hij voor behandeling terecht in het ziekenhuis, waar Chiara werkt. De lesbienne Marta deelt een appartement met de hetero Andrea. Beiden zijn verliefd op Francesca. Andrea’s moeder Nicoletta belandt in een midlifecrisis, wanneer een jonge vrouw in een bus haar zitplaats aan haar afstaat.

Ondanks de sterrenbezetting en het navenante acteerwerk brengt de film niet meer dan een handvol grappige ontwikkelingen en situaties. Niettemin minder beroerd dan het allemaal klinkt en best amusant voor een keer. Gevolgd door een tegenhanger: Femmine contro Maschi (2011)