Femmine contro Maschi (2011)

Italië

geregisseerd door Fausto Brizzi
met Luciana Littizzetto, Lorenzo Cesari en Wilma De Angelis

Anna komt uit Piëmont, houdt van klassieke muziek en Franse literatuur. Haar man Piero komt uit Calabrië, houdt van voetbal, zijn vrienden, behandeld zijn Pakistaanse collega neerbuigend en heeft regelmatig een avontuurtje met een andere vrouw. Een ongeval en het daaropvolgende geheugenverlies zorgen ervoor dat Anna de kans krijgt om Pierro om te vormen tot een ideale, menselijke en geleerde man; een trouwe noordelijke butler. Ook Anna's vriendinnen Valeria en Diana proberen al jaren hun mannen te veranderen. Deze mannen zijn verenigd door hun passie voor de Beatles en hun valse beloftes, maar nu staan de dames op het punt om hun geduld voorgoed te verliezen...

Uitermate zwakke tegenhanger van Maschi contro Femmine (2010). Waar die film nog een aantal grappige momenten kent, is dit een aaneenrijging van ongein. De film ontspoort zowel qua verhaal als ook wat betreft het acteerwerk. Een miskleun, ondanks de vele cameo’s van acteurs uit Maschi contro Femmine.