UglyDolls (2019)

China / Canada / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kelly Asbury
met de stemmen van Kelly Clarkson, Nick Jonas en Janelle Monáe

Moxy leeft een gelukkig bestaan in het dorpje Uglyville. Avontuurlijk ingesteld wil ze met haar vrienden Ox, Wage, Babo, Lucky Bat en Ugly Dog de wereld verkennen. Ze komen terecht op een plek genaamd Perfection waar perfecte poppen wonen onder het leiderschap van Lou. Hij is de perfectie zelve en traint de inwoners om zich op een bepaalde voorgeschreven manier te gedragen. Dit met het doel om de menselijke wereld te kunnen betreden.

Vanaf 31 juli 2019 in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Mr. Chiel
Ik vond het jammer dat de film niet draaide in de Engelse versie. Gedownload. Nu snap ik waarom; leuk voor kinderen tot een jaar of 10. Binnen een half uur af gezet.

Gister de film samen met mijn zoon zitten kijken. Had het er met een vriendin over dat deze film eigenlijk wel raar is. Je weet ongeveer hoe het eindigt maar het geeft wel een idee dat er lelijke (ugly) mensen zijn en mooie mensen terwijl dat niet echt het idee is wat ik mijn kind mee wil geven. Iedereen is mooi op zijn eigen manier. Afijn, het verhaal was wel oké, extreem veel liedjes en veel vrolijke kleuren.

Het einde is natuurlijk wel: dat je mooi bent zoals je bent en mensen die mooi zijn niet altijd perfect zijn ik geef het een 5,5

avatar van xanquin
Heeft veel weg van Sing. Idd voor de wat jongere kijkers maar best de moeite waard en de animatie is prima gemaakt. Wel de Engelse versie gekeken. Kan niets zeggen over de Nederlandse versie

avatar van Nicolage Rico
Verhuiskaartje schreef:

Normaal gesproken hebben dit soort films deze boodschap ook, die ze op behoorlijk moralistische wijze verkondigen. Maar in dit geval niet dus?

Nicolage Rico schreef:

Hier ligt er veel meer nadruk op.

avatar van Nicolage Rico
Je bedoelt nadruk op het gegeven dat er mooie en lelijke mensen zijn aan de buitenkant - en niet vanwege het innerlijk?

avatar van princesspeach
Begreep er geen kat van. Zoon v 5 vond m wel grappig

avatar van Geno
Gadverdamme... ik wil hier verder geen woorden aan verspillen.