Brexit: The Uncivil War (2019)

Alternatieve titel: Brexit

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Toby Haynes
met Benedict Cumberbatch, Lee Boardman en Mary Antony

'Brexit: The Uncivil War' volgt Dominic Cummings, de campagneleider en het grote brein achter Vote Leave tijdens de Brexit-campagne. Vanuit het oogpunt van de grotendeels onbekende strategen in zowel het leave- als remain-kamp wordt de campagne uitvoerig belicht. Een campagne die een van de meest onverwachte resultaten in de politieke geschiedenis op zou leveren.

avatar van missl
Rommelige film als je geen achtergrond kennis hebt, wel fascinerend om te zien hoe ze het voor elkaar gekregen hebben.

avatar van Banjo
O o o die eigenwijze, egoïstische Engelsen... ik hoop persoonlijk dat die hele Brexit niet door gaat.
Maar goed de film gaat snel en rommelig en het is lang niet voor iedereen te begrijpen.
Maar het blijft toch wel interessant hoe het allemaal tot stand kwam, het bleef mij wel boeien ook mede door het goede acteren en de mooie muziek (Beethoven dacht ik).

3 sterren

avatar van Pazmaster
Hoewel het, vooral in het begin, vrij chaotisch oogt vond ik het toch een interessant verhaal. En ondanks dat ik totaal niets heb met politiek heb ik het toch redelijk kunnen volgen. Dit stukje historie wordt vermakelijk neergezet en de acteurs doen het prima, en dan met name Cumberbatch.