Maghzhaye Koochake Zang Zadeh (2018)

Alternatieve titels: Sheeple | The Little Rusty Brains

1 stem

Iran

geregisseerd door Houman Seyyedi
met Navid Mohammadzadeh, Farhad Aslani en Farid Sajjadi Hosseini

Shahin, een jongen met een grote mond, is jaren geleden geadopteerd. Hij probeert zijn gezag te vestigen in een familie die geregeerd wordt door zijn broer, een drugsbaron. Wanneer er een telefonisch gefilmde video rondgaat, waarin hun zus haar haar toont aan een vreemde man -een ernstige zonde - gaat het mis. De eer van het gezin wordt belangrijker dan wie dan ook. Kan een schaap dat zijn hele leven gehoorzaam geweest is aan de herder, onafhankelijk worden en zonder herder verder leven? Hoe beïnvloedt de kuddementaliteit ons leven eigenlijk?