The Etruscan Smile (2018)

Alternatieve titel: Das Etruskische Lächeln

Zwitserland / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Oded Binnun en Mihal Brezis
met Brian Cox, Rosanna Arquette en Thora Birch

Rory MacNeil, een kranige oude Schot, verlaat met tegenzin zijn geliefde Hebriden-eilanden, gelegen voor de westkust van Schotland, om in San Francisco een medische behandeling te ondergaan. MacNeil trekt in bij zijn vervreemde zoon, waarna zijn leven een diepgaande transformatie ondergaat wanneer hij een hechte band schept met zijn jonge kleinzoon.

Mooie kleine sympathieke film over een oude terminale Schot een wereld rol van Brian Cox ook de rest van de cast mag er zijn naast boven genoemde ook nog een kleine rol van Peter Coyote, Treat Williams en Tim Matheson.

avatar van italklaas
Ik vind het altijd moeilijk om mijn mening te geven over films. Ik kan nooit de juiste en voldoende woorden vinden en als ik dan de mooie meningen van anderen lees die hier hun boodschap achterlaten, word ik gewoon jaloers. Bij mij is een film vaak "super", "mooi", "redelijk" of "complete bagger". Van deze film heb ik echt genoten. Ik vond het verhaal goed, ik vond de acteurs goed (vooral Brian Cox) en het kwam ook echt geloofwaardig over. Misschien ben ik wel een ouwe sentimentele zak, maar nogmaals... "Ik heb genoten van de film".

avatar van EveroN
italklaas schreef:

Mooi verwoord. Kort en bondig, daar hebben we wat aan. ?