The Etruscan Smile (2018)

Alternatieve titel: Das Etruskische Lächeln

Zwitserland / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Oded Binnun en Mihal Brezis
met Brian Cox, Rosanna Arquette en Thora Birch

Rory MacNeil, een kranige oude Schot, verlaat met tegenzin zijn geliefde Hebriden-eilanden, gelegen voor de westkust van Schotland, om in San Francisco een medische behandeling te ondergaan. MacNeil trekt in bij zijn vervreemde zoon, waarna zijn leven een diepgaande transformatie ondergaat wanneer hij een hechte band schept met zijn jonge kleinzoon.

Mooie kleine sympathieke film over een oude terminale Schot een wereld rol van Brian Cox ook de rest van de cast mag er zijn naast boven genoemde ook nog een kleine rol van Peter Coyote, Treat Williams en Tim Matheson.