ad
  • 8.142.559 stemmen

The Etruscan Smile (2018)

Drama | 103 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Das Etruskische Lächeln / Rory's Way

Oorsprong: Zwitserland / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Oded Binnun en Mihal Brezis

Met onder meer: Brian Cox, Rosanna Arquette en Thora Birch

Over The Etruscan Smile

Rory MacNeil, een kranige oude Schot, verlaat met tegenzin zijn geliefde Hebriden-eilanden, gelegen voor de westkust van Schotland, om in San Francisco een medische behandeling te ondergaan. MacNeil trekt in bij zijn vervreemde zoon, waarna zijn leven een diepgaande transformatie ondergaat wanneer hij een hechte band schept met zijn jonge kleinzoon.

imageimage

• 20956 berichten

Mooie kleine sympathieke film over een oude terminale Schot een wereld rol van Brian Cox ook de rest van de cast mag er zijn naast boven genoemde ook nog een kleine rol van Peter Coyote, Treat Williams en Tim Matheson.

avatar van italklaas

italklaas

Ik vind het altijd moeilijk om mijn mening te geven over films. Ik kan nooit de juiste en voldoende woorden vinden en als ik dan de mooie meningen van anderen lees die hier hun boodschap achterlaten, word ik gewoon jaloers. Bij mij is een film vaak "super", "mooi", "redelijk" of "complete bagger". Van deze film heb ik echt genoten. Ik vond het verhaal goed, ik vond de acteurs goed (vooral Brian Cox) en het kwam ook echt geloofwaardig over. Misschien ben ik wel een ouwe sentimentele zak, maar nogmaals... "Ik heb genoten van de film".

avatar van EveroN

EveroN

italklaas schreef:

Mooi verwoord. Kort en bondig, daar hebben we wat aan. ?

avatar van mrklm

mrklm

Brian Cox overtuigt als de weerbarstige Schot op leeftijd Rory MacNeil die wegens gezondheidsproblemen intrekt bij zijn zoon ]JJ Feild] in San Francisco. Ians echtgenote Emily [Thora Birch] doet er alles aan om het haar veeleisende schoonvader naar de zin te maken, maar Rory ontdooit pas echt door de aanwezigheid van zijn piepjonge kleinzoon Jamie. Wanneer hij ook nog eens kennismaakt met de alleenstaande Claudia [Rosanna Arquette] is het volstrekt duidelijk hoe het allemaal gaat aflopen, maar Cox' enthousiasme is aanstekelijk en Birch was nog nooit zo charmant.