Blow the Man Down (2019)

Drama / Komedie

geregisseerd door Bridget Savage Cole en Danielle Krudy
met Morgan Saylor, Sophie Lowe en Annette O'Toole

Mary Beth en Priscilla Connolly rouwen om de dood van hun moeder. Wanneer ze per ongeluk een moord begaan, pogen ze deze misdaad in de doofpot te stoppen. Een begin van een reis die de zussen tot in de onderwereld van hun vissersdorpje in Maine brengt.

Aardige film over twee zussen die elkaar helpen nadat één van hen een misdaad heeft begaan. Een prima plot dat hier en daar verrassend uit de hoek weet te komen, vooral ook vanwege de voornamelijk vrouwelijke personages. Echter probeert de film wellicht iets te veel in de relatief korte speelduur. De sfeer van het vissersdorpje wordt goed neergezet en ook de cast doet het goed. Net geen 3.5 sterren.

avatar van AniSter
Het begon best leuk, boeiend en spannend, maar richting het einde ging de snelheid eruit en gin de film uit als een kaars. Dit had veel beter uitgewerkt kunnen worden. Voor de rest prima mee vermaakt.

avatar van Macmanus
Geen punch.

Had op voorhand wel zin in een Fargo achtige film, hoewel de vergelijking is te verklaren mist het teveel goed schrijfwerk om echt met de Coen's te worden vergeleken. Je mist toch een hoop vlijmscherpe dialogen en ook net wat meer uitgesproken personages. Het is wel nobel om het niet extreem door te trekken naar typetjes, maar nu blijft het ook steken op nogal tamme personages. Wanneer je ergens wel denkt dat ze meer hadden kunnen zijn. Zo krijgen de zusjes nooit echt een smoel en kun je zelfs twijfelen of ze echt de protagonisten van de film zijn. Dan heb je de Don Corleone die een hoerenhuis heeft, maar ook daar komt geen dreiging af en verder ook niks boeiends. Ook de drie oma's die meer lijken te zijn dan drie oma's komen nooit echt uit de verf.

Het is doordat het veel lijntjes heeft nog wel plezierig om verder te kijken. En het einde is nog wel aardig. Maar je moet toch wel minimaal 1 uitgesproken personage in je film doen anders is het zo een niksig filmpje.

2.5 sterren.

avatar van DjFrankie
Ik snap het genre komedie niet in deze film, deze film is totaal niet komisch, maar eerder drama / mysterie.

Eindelijk een film uit Maine zonder Stephen King achtergrond. Zoals hierboven al aangegeven is de speelduur te kort, personages hadden verder uitgediept moeten worden, zelfs had hier een serie van gemaakt kunnen worden, sfeertje is prima. En ook het verhaal biedt voldoende stof om te blijven kijken.