Welcome to Mercy (2018)

Alternatieve titel: Beatus

Thriller

geregisseerd door Tommy Bertelsen
met Lily Newmark, Eileen Davies en Kristen Ruhlin

Na de dood van haar vader keert alleenstaande moeder Madaline terug naar Letland. Ze zal er tevens haar moeder weer ontmoeten, die haar in de steek gelaten heeft. De problemen beginnen wanneer Madaline vreemde wonden en littekens op haar lichaam ontdekt. Deze lijken op die welke Jezus had en Madaline gaat op zoek naar help. Ze belandt in een klooster op een afgelegen eiland. Maar de nonnen die er wonen blijken niet het beste met Madaline voor te hebben.

avatar van DjFrankie
Vreemde film, en kon me niet boeien. Ook erg traag.

avatar van joolstein
Deze Paranormale Thriller is een beetje traag en het duurt even voordat je volledig begrijp wat er aan de hand is, maar regisseur Tommy Bertelsen of eigenlijk hoofdrolspeelster Kristen Ruhlin (zij schreef het verhaal) weet binnen het subgenre possession/exorcisme een interessante invalshoek te vinden. Al vermoed ik, dat er goed naar Dark Waters (1993) moet zijn gekeken. Ook in die film keert een vrouw naar geboorteplaats, waar ze een verleden heeft en komt bij een orde van nonnen. Echter geef ik de film, lof om te proberen een eigen draai te geven aan het demonische verhaal. Hier is het de orde van de 'Sisters of Mercy' die geheimen bewaren over een familiedrama. Zoiets als; Oude wonden kunnen nieuwe veroorzaken, net zoals de zonden van de ouders vaak aan hun kinderen worden doorgegeven. Filmisch ziet het er verzorgt uit, misschien soms iets te donker, maar is verder best sfeervol. Niet alles doet de film goed, er is net iet teveel dramatiek maar verder slaagt dit er toch in om een ​​leuke, door karakter-gedreven thriller te zijn! Daarnaast is de filmscore gedaan door Queens of the Stone Age bassist Michael Shuman.