• 8.299.825 stemmen

Better Start Running (2018)

Actie / Komedie | 92 minuten

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Brett Simon

Met onder meer: Alex Sharp, Lio Tipton en Edi Gathegi

IMDb beoordeling: 5,2 (837)

Plot Better Start Running

Een reeks onverwachte gebeurtenissen zorgt ervoor dat de alledaagse winkelbediende Harley een gezochte man wordt. Hij slaat op de vlucht met het meisje van zijn dromen. FBI-agent McFaddenis is vastbesloten om hem te pakken en wil ondertussen haar nieuwbakken partner de kneepjes van het vak leren. Maar terwijl de agenten hun verdachte achtervolgen, heeft Harley andere bezigheden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van amenmalek

amenmalek

Ik snap de lage score. Trage film, beetje gezapig verhaaltje en de manier van filmen en vertellen zal niet iedereen aan staan. Ik trek ergens een vergelijking met Napoleon Dynamite (qua tempo en nietszeggendheid). En tja, voor Lio Tipton heb ik wel een zwak. Fijn figuurtje om te zien, queer/non binary/vrouw of niet. Kon het rustige wel waarderen. De film begint ergens halverwege en eindigt halverwege zonder duidelijke spanningsboog. We vallen er midden in en alles gebeurt kalmpjes, rustig, maar tegelijkertijd ook meteen en van begin tot het einde.

Het wordt nergens spetterend of uniek, maar dat is de bedoeling ook niet. Steph en Harley die tegen elkaar zeggen: "I'm a bit slow" is precies hoe deze film zich laat samenvatten. Verwacht geen spetterende actie of dikke heftige plots. Dat zit hier allemaal niet in. Een licht art-house gevoel houd ik hier ook wel aan over.

Toch een voldoende.