Hearts Beat Loud (2018)

Drama / Muziek

geregisseerd door Brett Haley
met Nick Offerman, Kiersey Clemons en Ted Danson

Terwijl alleenstaande vader Frank zich klaarmaakt om zijn hardwerkende dochter Sam naar de universiteit te sturen, beseft hij dat hij moet accepteren dat zijn eigen platenzaak mislukt. In de hoop om verbonden te blijven met zijn dochter door hun gedeelde liefde voor muziek, dringt hij er bij haar op aan om van hun wekelijkse "Jamsessie" een echte band te maken. Onverwacht wordt hun eerste nummer een kleine Spotify-hit.

Je hebt van die films die je raken. Muziek is te gek, goede acteurs en lief verhaal. Aanrader!

avatar van wwelover
Kleine indie film met sympathieke cast. Vooral Offerman is as usual heel leuk. Had er alleen toch veel meer van verwacht. Er gebeurd veels te weinig en is daardoor een beetje saai.

Eigenlijk staan de belangrijke ingredienten van deze film hier boven al..
Klopt....."Hearts Beat Loud" moet het vooral hebben van de bijzondere band tussen vader en dochter.
Dat het verhaal zich afspeelt in het retro wereldje van vinyl vond ik persoonlijk zelf wel een leuk gegeven.

Goeie film over een alleenstaande vader met een platenzaak die samen met zijn dochter muziek maakt. Wellicht niet de meest originele film, maar simpelweg een heerlijke feel-good-movie die hier en daar ook weet te ontroeren. De interactie tussen vader en dochter is goed neergezet en de scenes waarin ze samen muziek spelen zijn mooi (uiteraard helpt de fijne muziek hier ook bij). Met gemak 3.5 sterren.