Yin Yeung Lo 2: Ngo Joi Nei Joh Yau (1997)

Alternatieve titels: Troublesome Night 2 | Troublesome Night II | Yin Yang Lu 2: Wo Zai Ni Zuo You | Yin Yeung Lo 2: Ngo Joa Yau | 陰陽路之我在你左右

1 stem

Hongkong
Horror / Komedie

geregisseerd door Herman Yau
met Louis Koo, Simon Lui en Allen Ting

Drie radiopresentatoren nemen een avondshow over waarin bellers hun relaas kunnen doen. Wat ze niet weten is dat er een vloek op de show rust. Fat gaat zijn boekje te buiten en spoort één van de bellers aan zelfmoord te plegen. Wanneer ze dat ook effectief doet voelt hij zich schuldig, maar dan is het al te laat. Chang gaat vervolgens op een boottocht om tot rust te komen, maar wanneer het gezelschap een vreemde vrouw uit het water vist gebeuren er lugubere zaken op de boot. De laatste presentator, Sam, besluit om zijn baan bij de radio op te geven uit angst dat hem ook iets overkomt.

Meer van hetzelfde.

Maar nu met Herman Yau vol aan het roer. Waar hij in het eerste deel de regiestoel nog moest delen met twee anderen, neemt hij nu de gehele film voor z'n rekening, iets wat hij de volgende paar delen zou blijven herhalen. Beetje vreemd voor een anthology, maar ook niet echt ongezien natuurlijk.

Veel verandert er alleen niet, deel 2 gaat gewoon voort op het elan van de eerste film. Dat wil zeggen een combinatie van horror en comedy die nooit helemaal lekker loopt, maar verder wel het nodige vermaak weet te brengen.

Louis Koo is weer van de partij, samen met Simon Lui toch wel het gezicht van deze reeks. Ditmaal presenteren ze een radio programma, makkelijk om daar drie verhaaltjes losjes aan vast te hangen. De verhaaltjes zelf stellen niet zo heel veel voor, al kent de film ook wel z'n momenten.

Echt goed is het allemaal niet, wel vermakelijk. Zeker nu ze de films een oppoetsbeurt gekregen hebben. Toch blijft dit vooral voer voor de liefhebber, of de Yau-completist uiteraard. Ik behoor tot die laatste groep jammer genoeg.