Realms (2017)

Horror / Mystery

geregisseerd door Daric Gates
met Ryan Kelley, Madison McKinley en Golf Pichaya Nitipaisalkul

Het verhaal speelt zich af in Bangkok, Thailand. Nadat een snelle achtervolging door de politie tot een onverwachte crash leidt, zoeken twee Amerikaanse bankovervallers en hun drie lokale gijzelaars hun toevlucht in een mysterieus herenhuis in het bos. Terwijl de criminelen hun volgende zet plannen en de gijzelaars proberen te ontsnappen, beginnen ze zich te realiseren dat niemand veilig is voor het kwaad dat in het huis op de loer ligt.

avatar van knusse stoel
Heerlijke omgeving voor een griezelfilm die begint als een misdaadverhaal waarbij we kennis maken met een paar(tje) Amerikanen die her en der over de wereld "hun geld verdienen" met bankovervallen en daarbij geweld niet schuwen. Langzaam maar zeker wordt de kijker in een griezelfilm getrokken waarbij de toeschouwer langzaam erachter komt waarom het huis "verschijningen" laat zien. Nu moet ik oppassen dat de clou niet door mij verraden wordt. Vandaar dat ik de lezer de film aanbeveel als deze van griezel houdt.
Van ons krijgt deze film een ruime 7!

Bar slecht B filmpje. Na een kwartiertje kon ik het bedroevend slecht acteerwerk niet meer aanzien.

avatar van Shadowed
Valt reuze mee.

Helemaal geen vervelend filmpje dit, dat ideaal is als horror tussendoortje maar ook als perfect Halloween kijkvoer. De setting van dit filmpje is ideaal voor Halloween. De donkere omgeving, creepy huis en het gebruik van mistmachines hier en daar helpen hier ook bij.

Het grote minpunt aan de film is vooral de acteurs, ik zal dan eerlijk zijn, de helft van de acteurs. De gijzelaars waren allebei bovengemiddeld, terwijl de gijzelingen ver onder het gemiddelde liggen. Vooral Lundberg was niet om aan te zien. Al krijgen ze een heel beperkt script, je kan hem overtuigend uitvoeren, maar dit was weer van dat irritante abnormale gedrag. Hierdoor hoopte ik meer dat de gijzelaars het gevecht gingen winnen terwijl het omgekeerd moet.

Dan ook een beetje jammer dat de film puntjes laat liggen op geloofwaardigheid. Niet nodig voor een horrorfilm, maar aangezien de toon wel serieus is, valt het extra op. Met korte broekjes de bank beroven en politie die in het begin richting de gijzelingen schiet is hier een voorbeeld van. Maarja.

Er is nergens echt een grote dreiging in de verschijningen in het spookhuis, maar de film kent zijn spannende momentjes. Verrassend goed gebruik van de camera trouwens, enkele shots zijn verrassend goed gedaan en daarmee versterkt de sfeer dus vaak.

Leuk huis ook, lekker mooi vormgegeven. Misschien soms iets te donker belicht, maar voor de rest is het wel goed gekozen voor een horrorfilmpje. De film begint als misdaad , maar zet de toon snel genoeg om in horror om daarna meer in mystery en thriller over te gaan. Alles is eigenlijk dan ook prima vormgegeven en uitgewerkt.

De twist op het einde was erg leuk gedaan. Misschien wat vergezocht, maar ideaal voor een film zoals dit. Heerlijk bedacht gewoon. Jammer dat de laatste scene in de trein met een jumpscare moest eindigen, dat had een ideaal einde geweest zonder de jumpscare. Maar voor de rest redt het de film wel behoorlijk.

Ik heb me nergens verveelt, maar de film laat soms dan ook wel punten liggen. Sfeer mag er soms zijn en spanning is soms wel aanwezig. Deze film kostte volgens IMDB 10 miljoen, maar dat was wel een verspilling aangezien het maar weinig heeft terug verdiend. Maar Daric Gates mag het van mij van harte opnieuw proberen en hopen dat zijn volgende film meer bekendheid krijgt.

Deze film verdient eigenlijk ook meer bekendheid, maar de poster beloofd eigenlijk een beetje een andere film. Maar valt reuze mee, laat je niet terughouden door de lage recensies. Dit valt reuze en reuze mee.

avatar van Rickyman
Het verhaal van dit sfeervol geschoten filmpje is wel apart, twee voortvluchtige bankovervallers die samen met hun gijzelaars in een spookhuis belanden, van een actiefilmpje gaan we in een rap tempo naar een creepy griezelfilm, waarbij alle beschikbare spookhuisdingetjes voor de dag worden gehaald..
De acteurs spelen ook niet eens zo slecht, maar nemen vreemde beslissingen waardoor het allemaal nog onvoorspelbaarder wordt.. Ik was eigenlijk ook voor de gijzelnemers..
Maar dan, moet er ineens vlug een vage verklaring van dit alles bij elkaar verzonnen worden, ik begrijp de bedoelingen maar dit leek zo half uitgewerkt..
Deze Thaise film, op de regisseur en twee acteurs na, is dus verre van perfect, maar wist me toch aardig te vermaken.

avatar van umbra
Vond deze nog best goed eigenlijk. Lekker sfeertje, beetje apart verhaaltje, maar keek toch lekker weg, niets mis met dit filmpje. 6/10

Weirde film.

Ergens waren nog wel de restanten van een fijne horror film rond, maar de film zelf doet er alles aan om daar afstand van te nemen, zo lijkt het wel. Een eenvoudigere aanpak had deze film veel deugd kunnen doen, maar een onzinnige zoek naar wat originaliteit maakt er een rommeltje van.

Zo is er het eerste half uur, waarbij van horror eigenlijk nog geen sprake is. Een bankoveral, een blik brakke acteurs (zowel de Thaise als de Amerikaanse) en een povere chase. Eens aangekomen bij het horrorhuis krijg je af en toe een dosis tragische CG voorgeschoteld, terwijl de film toch ook laat zien dat het wél gewoon mogelijk is wat sfeer te creëren met belichting en een rookblazertje.

Het plot blijft redelijk warrig en moeilijk doen, zonder echt interessant te worden, het acteerwerk blijft ook storend en het einde is ietwat onbevredigend. Daar tegenover staan enkele sfeervolle scenes en toch best mooi camerawerk af en toe. Had men daar nu gewoon wat meer op gefocused, dan was dit een véél betere film geworden. Maar het mocht niet echt zijn.

avatar van Elchapo
Nou nou......weer een verschijningen in een huis film,en in dit geval ook nog een bar trieste vertoning....1.5 stars voor het mooie spookhuis

avatar van Joyce41
Het gebeurd mijn echt haast nooit,maar wat heb ik zitten kijken?? Snap er werkelijk geen snars van.
Dus helaas niet echt denderend!!

avatar van Grindhouse62
Sfeervolle griezelfilm met enkele creepy momenten. Zeker geschikt om eenmalig te hebben gezien. 3.0

avatar van Daan258
Zo slecht was het allemaal niet.
Een 3,7 om IMDB vond ik toch wel een laag gemiddelde .
Echt goed kan je de film ook niet noemen maar vermakelijk was het zeker wel.
Het bevat zeker wat spannende scenes. Het zag er bij vlagen wel wat goedkoop uit en het acteerwerk misschien niet al te best, alsnog wist het me te boeien tot het eind omdat je wilt weten hoe het zou aflopen.
Tegen het eind moet je wel een beetje opletten en je fantasie misschien wat laten gaan foutloos vond ik het verhaal ook niet maar hoe ik het allemaal interpreteerde was het wel aardig gedaan.
ja, natuurlijk had het beter gekund, maar met alleen info over de film dat het een 3,7 op IMDB heeft en verder van te voren niks van het verhaal wist heb ik me hier prima mee vermaakt.