Was Uns Nicht Umbringt (2018)

Alternatieve titel: What Doesn't Kill Us

Duitsland

geregisseerd door Sandra Nettelbeck
met August Zirner, Johanna ter Steege en Barbara Auer

De gescheiden psychotherapeut Max heeft twee tienerdochters, een sterke ex-vrouw, teveel eigenaardige patiënten en een nieuwe hond. Hij heeft dan ook zeker geen nieuwe uitdaging nodig. Een van zijn patiënten is Sophie, een dwangmatige gokverslaafde die regelmatig te laat komt op haar afspraken en waar Max verliefd op wordt. Hoe meer Max probeert om het professioneel te houden, hoe meer hun levens verstrikt raken. Worstelend met zijn geweten en zijn hart heeft hij geen andere keus dan zich te houden aan de oude regel: je moet jezelf helpen, voordat je anderen kunt helpen.