The Wedding Guest (2018)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Michael Winterbottom
met Dev Patel, Radhika Apte en Jim Sarbh

Een mysterieuze Brit reist naar Pakistan om er een huwelijk bij te wonen. Niemand weet dat hij een verborgen agenda heeft. Onderweg naar het feest huurt hij een wagen, koopt hij ducttape en een wapen. Langzaamaan nemen de gebeurtenissen een onverwachte en gevaarlijke wending, wanneer zijn plan ontrafeld wordt.

avatar van Pazmaster
Redelijk filmpje, de cast speelt prima en het verhaal is niet onaardig ook al gaat het allemaal een beetje traag. Helaas stelt het einde wel teleur, te makkelijk en onbevredigend. Jammer, maar toch een voldoende.

Film blijft wel boeien door de hoofdrolspeler. Alleen is het te rommelig en te lang onduidelijk wat nu de bedoeling is.
Had meer ingezeten, maar heb slechtere films gezien. Voor een filmpje thuis op de bank met je vrouw is het te doen...

Redelijke film die ten onder gaat door het vreselijke einde naar mijn mening.

Guardian2010 schreef:
Voor een filmpje thuis op de bank met je vrouw is het te doen...

Heb geen vrouw maar wel een bank. Is het dan nog te doen?

Redelijke film waarin een man naar Pakistan afreist om een huwelijk bij te wonen. De film heeft geen inleiding waardoor het hoofdpersonage en zijn doel lang mysterieus blijven. Het trage tempo versterkt dit. De relatie die ontstaat tussen de hoofdpersonages is niet echt geloofwaardig uitgewerkt. Mooi op locatie geschoten en Dev Patel doet het prima in de titelrol.

avatar van themanwiththeplan
Pazmaster schreef:

Grotendeels ook mijn mening. Mooie opbouw van een intrigerend verhaal dat jammergenoeg blijft hangen in de goede bedoelingen en eindigt in een teleurstellende climax.
Het ingenieuze script toont het vlotjes overschakelen van huurauto naar huurauto, vals paspoort naar vals paspoort en hotel naar hotel.
Dit schept hoge verwachtingen die op het eind niet worden ingelost.
Toch een pluim voor de hoofdrolspeler die zijn rol van mysterieuze weddingcrasher prima invult.