Ensamma i Rymden (2018)

Zweden
Familie / Sciencefiction

geregisseerd door Ted Kjellsson
met Ella Rae Rappaport, Dante Fleischanderl en Henrik Ståhl

In een niet al te verre toekomst reist het gigantische ruimtevaartuig Svea XVI met slechts twee passagiers: de 12-jarige Gladys en haar kleine broertje Keaton. De kinderen zijn gevlucht van een verwoeste aarde en zijn op weg naar de planeet Vial, maar ze lijken nooit aan te komen. Ze brengen hun dagen door met het verkennen van het gigantische schip en de enige waarmee ze kunnen praten is de Japanse A.I. Otosan. Maar alles verandert wanneer er iets onbekends op Svea crasht - opeens zijn ze niet meer alleen in de ruimte.