• 8.302.680 stemmen

Geregisseerd door: Til Schweiger

Met onder meer: Til Schweiger, Moritz Bleibtreu en Hannah Herzsprung

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Schutzengel

Max Fischer, een voormalig KSK-soldaat (Kommando Spezialkräfte) moet Nina beschermen, een wees en de enige getuige van een misdaad. Beiden zijn nu op de vlucht voor de geduchte tegenstander Thomas Backer, die slechts één doel heeft: Nina doden. Max is een eenzaat en Nina heeft in haar korte leven nog nooit een volwassene vertrouwd. In het begin heerst er nog een onderling wantrouwen tussen de beiden, wat geleidelijk verandert in vriendschap. Max beschermt Nina tegen haar belagers en Nina helpt Max bij zijn onzekerheid...

image

avatar van MantA1952

MantA1952

Hele mooie actiefilm. Verhaal rammelt soms, zelfs ongeloofwaardig, maar dat maakt niet uit als een film mij vermaakt . Al met al de beste film die ik de afgelopen jaren heb gezien.

gauke

Een ongeloofwaardige, onbeholpen, voorspelbare en clichématige actiefilm die bovendien maar niet op gang wil komen en veel te lang duurt. Een aantal scènes lijkt lukraak bijelkaar gezocht te zijn, slowmotionbeelden slaan nergens op en het plot vertoont behoorlijk wat gaten. De bloedige finale roept herinneringen op uit 'Heaven's Gate' van Michael Cimino (1980) en voor de rest wordt er flink gejat uit andere actiefilms. Het enige positieve: het camerawerk bij de actiescènes is picobello en Moritz Bleibtreu is als altijd uiterst solide.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Niet slecht. Het verhaal is wel een beetje standaard en bevat de nodige cliché's maar er zit wel lekkere actie in waardoor het niet gaat vervelen. De speelduur is wel iets aan de lange kant voor een verhaal als dit. Acteerwerk is okee. Net aan 3,5 ster

avatar van cees72

cees72

Voor een Duitse film, bevat deze film aardig wat geweld. Hollywood meets germany.

Het levert een tikje ongeloofwaardigheid op, maar de acteurs (vooral de man in de rolstoel) weten je met sympathie voor hen te winnen.

avatar van xl200

xl200

Op zich een mooie duitse film, goede effecten. soms een beetje clichématig, maar heb me zeker niet verveeld bij het zien van deze film.

avatar van Bandit

Bandit

Aardige film maar de speelduur is veel te lang.