Jiao Qu De Niao (2018)

Alternatieve titel: Suburban Birds

China

geregisseerd door Sheng Qiu
met Zihan Gong, Lu Huang en Mason Lee

Er is enige bodemverzakking opgetreden in een buitenwijk en een team van ingenieurs, waaronder Hao, wordt naar de plaats gezonden om de oorzaak te onderzoeken. Na dagen ronddwalen in de lege buitenwijk op zoek naar antwoorden en het dragen van zijn zware spullen, loopt Hao een lagere school binnen waar hij een dagboek vindt met het verhaal van een jongen en de afzondering van wat een intieme groep lijkt te zijn. Terwijl het onderzoek doorgaat, ontdekt Hao dat dit dagboek mogelijk profetieën over zijn eigen leven bevat.

avatar van Verhoeven
Soort van mislukte kruising tussen Weerasethakul en Sang-soo.

avatar van McSavah
Aanrader dus.