Mori No Iru Basho (2018)

Alternatieve titels: Mori, The Artists Habitat | モリのいる場所

Japan

geregisseerd door Shûichi Okita
met Yamazaki Tsutomu en Kiki Kirin

In 1974 is Morikazu 94 jaar oud en zijn vrouw Hideko is 76 jaar oud. Ze wonen in een huis in Ikebukuro, Tokio. De tuin bij hun huis staat vol met bomen, planten en er leven veel insecten. Er lopen ook veel katten rond. Morikazu schildert de wezens in zijn tuin en observeert ze ook. Dit is zijn dagelijkse routine al meer dan 30 jaar. Morikazu en Hideko entertainen elke dag bezoekers, waaronder een fotograaf en het echtpaar dat naast hen woont.