The Reckoning (1970)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Jack Gold
met Nicol Williamson, Ann Bell en Rachel Roberts

Michael Marler (Nicol Williamson), een succesvol zakenman in London, staat op het punt om het te maken naar de top. De dood van zijn vader brengt hem, na vijf jaar, terug in zijn thuishaven Liverpool, waar hij geconfronteerd wordt met zijn vergeten Ierse roots. Hij komt er achter dat zijn vader gestorven is na een gevecht met enkele Engelse Teddy Boys. Het is nu een zaak van eer voor hem, en hij wil wraak nemen zonder de politie er bij te betrekken.

Sfeervolle, beklemmende wraakfilm. Zeer goede kwaliteit Blu-ray inclusief uitgebreide achtergrondinfo in een mooi boekje is uitgebracht door powerhousefilms.co.uk.