Adam und Evelyn (2018)

Duitsland

geregisseerd door Andreas Goldstein
met Christin Alexandrow, Anne Kanis en Lena Lauzemis

De zomer van 1989, Oost-Duitsland. Adam werkt als kleermaker, Evelyn is serveerster. Ze plannen samen een vakantie wanneer Evelyn erachter komt dat Adam haar bedriegt en besluit om zelf op vakantie te gaan. Ze reist naar Hongarije. Adam gaat haar achterna. Naarmate de grens met Oostenrijk geopend wordt, verandert alles in Hongarije. Dat zorgt voor nieuwe mogelijkheden voor Adam en Evelyn om te beslissen in welke wereld - Oosters of Westers - ze een gelukkig leven willen opbouwen.