ad
  • 8.090.037 stemmen

Lt. Robin Crusoe, U.S.N. (1966)

Avontuur / Komedie | 110 minuten

Genre: Avontuur / Komedie

Alternatieve titel: 'n Moderne Robinson Crusoë

Geregisseerd door: Byron Paul

Met onder meer: Dick Van Dyke, Nancy Kwan en Akim Tamiroff

Oorspronkelijke titel: Lt. Robin Crusoe U.S.N.

Releasedatum: 29 juli 1966

Over Lt. Robin Crusoe, U.S.N.

"It's Shape Up or Ship Out for "Admiral Honey's" all girl navy!"

Luitenant van de Amerikaanse Marine Luchtvaart Dienst Crusoe (Van Dyke) krijgt tijdens een routinevlucht boven de Stille Oceaan motorstoring en hij moet springen. Hij komt na een moeizame tocht op een onbewoond eilandje.

image

avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

Dick van Dyke! Als deze film slecht is, zal dat niet aan hem liggen.

avatar van canciser

canciser

Ik weet niet heel zeker of ik de goede crusoe voor mijn neus heb liggen, maar ik vond de televieserie altijd leuker dan deze. Deze is namelijk erg flauw en saai op een paar mooie shots na. 2*

avatar van tsjidde

tsjidde

Dick Van Dyke is een brave, maar toch wel sympathieke komiek, die deze film helaas niet in z'n eentje kan redden. In die aap heeft 'ie nog wel een leuke sidekick, maar halverwege de film komen mateloos irritante Honolulu-meisjes de boel verstoren, en dan niet alleen voor Lt. Robin Crusoe in het plot, maar ook voor ons, de kijkers. Onbegrijpelijk dat mw. Kwan hierna nog de nodige filmrollen heeft gekregen.

avatar van lezertje

lezertje

Aardige Disneyfilm, met een leuke rol van Dick van Dyke. Op het einde, als het eiland overspoelt woord door een groep native young women, verliest de film duidelijk aan kracht en wordt er een poging ondernomen om een slapstick finale van te maken, welke nogal geforceerd overkomt.