La Niebla y la Doncella (2017)

Alternatieve titel: Mist & the Maiden

Spanje
Thriller / Drama

geregisseerd door Andrés M. Koppel
met Quim Gutiérrez, Verónica Echegui en Aura Garrido

Het lijk van een jongeman wordt gevonden in een bos op het eiland La Gomera. Een lokale politicus wordt beschuldigd van de moord, maar later wordt zijn naam gezuiverd. Drie jaar later worden sergeant Bevilaqua en zijn assistent korporaal Chamorro naar het eiland gestuurd om het onderzoek nieuw leven in te blazen. Korporaal Anglada, de laatste die de jongeman in leven zag, vergezelt hen.

Ingewikkelde thriller van Spaanse bodem met nogal wat ongeloofwaardige plotwisselingen, die het vooral moet hebben van zijn dialogen in rap Spaans, hetgeen het verhaal niet makkelijk te volgen maakt. Het speelt zich af op de Canarische Eilanden en gaat over een moord van drie jaar geleden. Een coldcaseteam moet er nog eens naar kijken en de moordenaar opsporen. Ik was er niet kapot van. Alleen die ene politieagente met dat korte haar is een lekker ding. Maar als ze uit de kleren gaat, krijgen we niets te zien, nog geen borstje. Zo'n film dus.