• 8.300.727 stemmen

La Niebla y la Doncella (2017)

Thriller / Drama | 104 minuten

Genre: Thriller / Drama

Alternatieve titel: Mist & the Maiden

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Andrés M. Koppel

Met onder meer: Quim Gutiérrez, Verónica Echegui en Aura Garrido

IMDb beoordeling: 5,4 (987)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot La Niebla y la Doncella

"You are never close enough to the truth"

Het lijk van een jongeman wordt gevonden in een bos op het eiland La Gomera. Een lokale politicus wordt beschuldigd van de moord, maar later wordt zijn naam gezuiverd. Drie jaar later worden sergeant Bevilaqua en zijn assistent korporaal Chamorro naar het eiland gestuurd om het onderzoek nieuw leven in te blazen. Korporaal Anglada, de laatste die de jongeman in leven zag, vergezelt hen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Fransman

Fransman

Ingewikkelde thriller van Spaanse bodem met nogal wat ongeloofwaardige plotwisselingen, die het vooral moet hebben van zijn dialogen in rap Spaans, hetgeen het verhaal niet makkelijk te volgen maakt. Het speelt zich af op de Canarische Eilanden en gaat over een moord van drie jaar geleden. Een coldcaseteam moet er nog eens naar kijken en de moordenaar opsporen. Ik was er niet kapot van. Alleen die ene politieagente met dat korte haar is een lekker ding. Maar als ze uit de kleren gaat, krijgen we niets te zien, nog geen borstje. Zo'n film dus.