Bang Jia Zhe (2017)

1 stem

China
Actie / Misdaad

geregisseerd door Jinglei Xu
met Baihe Bai, Stanley Huang en Ming Dow

Het dochtertje van de politieagente Lin Wei is ontvoerd, vermoedelijk door een bende die handelt in donororganen. De politieagente zit de kidnapper Yang Nian op de hielen, wanneer die betrokken raakt bij een ernstig verkeersongeluk. Ten gevolge daarvan lijdt Yang aan geheugenverlies. Toch is hij Lin’s enige hoop haar dochtertje terug te vinden…

De rode draad van het verhaal —de ontvoering van een klein meisje (dat à propos amper in beeld komt)— wordt helemaal overschaduwd door de opeenvolging van actiescènes. De overdaad aan toevallig- en onwaarschijnlijkheden in het al te haastige script doen de film ook geen goed. Enige vorm van diepgang ontbreekt. De beide protagonisten Baihe Bai en Stanley Huang doen weliswaar hun best, maar kunnen er ook niet meer van maken.