Capone (2020)

Canada / Verenigde Staten
Biografie / Misdaad

geregisseerd door Josh Trank
met Tom Hardy, Linda Cardellini en Jack Lowden

'Capone' vertelt het verhaal van de Amerikaanse gangster Al Capone in zijn laatste maanden. Nu hij op vrije voeten is na zijn celstraf van tien jaar te hebben uitgezeten, begint de 47-jarige Capone te lijden aan dementie. Zijn gewelddadige verleden laat hem niet met rust en steeds meer verteert de ziekte zijn geest. Hij zal uiteindelijk sterven in 1947, op slechts 48-jarige leeftijd.

avatar van Uier
Cool en treffend. Hardy is een baas.

avatar van Uier
Nais. In tegenstelling tot vele anderen kon ik Trank’s vorige film wel waarderen, net zoals alle projecten die Hardy uitgekozen heeft in het verleden.

avatar van John Milton
Nooit gedacht dat Trank na die flop voor zijn volgende project Tom Hardy nog kon scoren.

Ik ga dit kijken. #tweedekans? Verhaal spreekt wel aan in ieder geval.

avatar van Donkerwoud
Misschien zo'n geval waar Hardy en/of zijn management veel zagen in het script? Het klinkt alsof het weer in lijn gaat worden met 'Bronson'.

Klinkt niet goed, een hoop schmieren en interessantdoenerij. Jammer.

avatar van Uier
Wanneer en waar te zien?

avatar van Boneka
Afknapper zo te lezen. Gaat geen voldoendes krijgen. Jammer

avatar van Leland Palmer
Hm, komt bij mij juist op de lijst na het lezen van die korte stukjes. Klinkt wel interessant.

heb nog nooit zo n slechte slechte film en een slechte Tom Hardy gezien als deze film verschrikkelijk dit is echt zonde van je tijd,Hardy zit heel de tijd schaapachtig voor hem uit te kijken (zijn rol snap ik) en je verstaat geen ene moer van wat hij allemaal zegt met die sigaar in zijn mond.de film valt van het een in het ander en het gaat nergens over terwijl ik een grote fan ben van Hardy maar dit shit wat een bagger.

avatar van mariobustamente2
exper schreef:

Er staat ook duidelijk dat dit gaat over de al capone met beginnende dementie en niet over al capone de gangster. Desalniettemin ben ik het volledig met je eens, het is een zonde van je tijd film en tom hardy speelt de rol van al capone verschrikkelijk slecht !.

avatar van TrudeVinke
Echt WAAR-DE-LOOS deze film.
Extreem slecht acteerwerk van Hardy, en de rol past hem gewoon niet.
Het script is belachelijk.. moeten we serieus kijken naar hoe Capone in zijn broek poept?
Zonde van de moeite om deze film te gaan bekijken.

0 sterren

ja dat snap ik ook wel maar moet je naar een capone kijken die in bed schijt en niet verstaanbaar is door een grote sigaar en do voor zich uit zit te kijken nee deze rol had Hardy niet aan moeten nemen is tie veel te goed voor maar hij speelde de rol ook echt slecht

avatar van Hollywood007
TrudeVinke schreef:

Het was uiteindelijk ook maar gewoon een mens

avatar van Bacchero
De laatste jaren van zijn leven tastte de uitgezaaide geslachtsziekte syfilis de hersenen van Capone aan en takelde hij ook fysiek zwaar af dus in die zin speelt Hardy zijn rol wel goed maar veel meer valt er over de film niet te zeggen. Geen verhaal of diepgang noch biografisch noch karakterschets... wel verwarrend maar ja dat pas een beetje met de aftakeling van zijn geest... Er zit ook geen sfeer (van die tijd) in de film noch spanning noch vooruitgang... kortom geen aanrader en nochtans vind ik Hardy een topacteur en had met een ander verhaal of betere regisseur het iets heel anders gegeven (uit het leven van Capone valt er toch heel wat te rapen voor een goede film).

avatar van lordhumangus
Wat een slechte film zeg, was net of ik naar komedie film zat te kijken, had beetje a la "The untouchables" verwacht van Brian De Palma. 1 uur en 59 min. van mijn leven weggegooid. 2 sterren. Laat Tom Hardy
lekker Mad Max films maken weinig woorden en veel daden.

avatar van Glacius
Ik ben wel nieuwsgierig. Verwacht eerder een Bronson -achtige film ipv een 'Rise and Fall' type misdaad film.

Dit was gewoon slecht.

avatar van macrobody
Ik geef anderhalve ster voor Linda Cardellini. De rest van de film is het aanzien niet waard, tenzij je graag mensen weg ziet kwijnen.

avatar van macrobody
Glacius schreef:

Oooh, jij gaat heel erg teleurgesteld worden want het is geen van beide. Het is niet eens een misdaad film.
Het is een drol verpakt in een zak met hopium.

Letterlijk een ramp van een film geen jaren 30 en 40 gevoel vreselijk acteerwerk en geen binding met het verhaal en de acteurs de enigste die er nog wat van maakt is Linda Cardellini. Met dit script kun je ook geen goede film maken.

Capone films zijn gedoemd om te mislukken.

avatar van 606
Lewis-06 schreef:
Capone films zijn gedoemd om te mislukken.
Nee hoor, zijn zeker paar hele fijne capone films.

606 schreef:
Nee hoor, zijn zeker paar hele fijne capone films.

nee hoor. (mijn mening)

avatar van 606
Lewis-06 schreef:

nee hoor. (mijn mening)
Dus jij vind de film met DeNiro niet goed?

606 schreef:
Dus jij vind de film met DeNiro niet goed?

zelfs kinderachtig.

avatar van schumacher
Het beste in de film is dat gouden machinegeweer.
Voor de rest trok het op nieveel.

avatar van Left4Dead
Tom Hardy, geweldig in Mad Max. Maar ik zie meer middelmatig tot slap acteerwerk van/door hem dan beter werk. Hier slaat hij de plank finaal mis, dat zou de regisseur ook wel gezien hebben mogen. Helaas. Het gegeven van een aftakelende en zielige Capone is best een mooi gegeven, wij was ook maar een mens tenslotte (dan wel met onmenselijke trekken).

Maar de soundtrack vond ik echt heerlijk, sfeer van in beeld brengen was ook wel oké te noemen. Historisch gezien echt wel interessant, helaas niet in uitvoering. Zonde, ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat de man zo aan zijn einde is gekomen. The rise and fall, history repeats.

avatar van notoirefilmhater
Deze film is echt niet om aan te gluren. Het is vooral semi-interessant doen over de illusies die Capone in de laatste jaren van z'n (lijdende) leven had. Zij het dat het helemaal niet leuk is om naar iemand te kijken die lijdt en naar iemands niet te verifiëren illusies. Ook is er geen sfeer, geen spanning en heb je geen binding met de nogal onsympathieke characters.

Matige film over het laatste levensjaar van de eens roemruchte gangster Al Capone. Niet direct een biopic aangezien we hier slechts Al Capone als ernstig zieke man zien (zijn personage mist in die hoedanigheid ook wat context). Voornamelijk omdat de film een duidelijke richting mist, weet het niet echt te boeien. Wel een goeie cast met Tom Hardy voorop in de titelrol.