La Forêt (2017)

Alternatieve titel: The Forest

Frankrijk
Misdaad
312 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Julius Berg
met Samuel Labarthe, Suzanne Clément en Alexia Barlier

In de bossen rond Montfaucon, een dorpje in de Franse Ardennen, verdwijnt het zestienjarige meisje Jennifer Lenoir nadat ze haar leerkracht Frans in het midden van de nacht heeft opgebeld en om hulp heeft gevraagd. Niet veel later verdwijnen ook twee andere jonge meisjes onder dezelfde omstandigheden. Luitenant Musso en kapitein Decker starten hun onderzoek.

avatar van Wally2
Uitstekende miniserie met een extra lange laatste aflevering (erg prettig). Er is hier en daar best e.e.a. op aan te merken, maar over het algemeen prima gemaakt naar mijn mening.

avatar van Frank Seggel
Prima serie met inderdaad wat-vind ik - schoonheidsfoutjes of ongeloofwaardigheden soms, maar kijkt lekker makkelijk weg en is lekker spannend zonder te ingewikkeld te willen doen. Kortom een aanrader

Ik vond het het beste in z'n genre dat ik sinds jaren heb gezien. Vijf sterren. Het was niet alleen spannend en goed gemaakt, maar de menselijke emoties en gedragingen vond ik zeer authentiek. Ik heb geen schoonheidsfoutjes kunnen ontdekken.

avatar van james_cameron
Pakkende, spannende zesdelige miniserie rond de verdwijning van een zestienjarig meisje in de franse Ardennen. Niet overal even geloofwaardig, maar de leuke personages en de intrigerende verhaalsopbouw maken veel goed. De reeks boeit eigenlijk direct vanaf het begin, altijd een goed teken, en de spanning blijft knap gehandhaafd tot het bevredigende einde.

Valt mij tegen....na veel hiep hiep hoara om mij heen en hier.. Zeer bekend gegeven...Vermoord meisje, twee vermist...6 verdachten...Zag ik dat al niet 124 keer eerder?? Matige acteurs. Soms rammelt het verhaal..Onlogisch...Krap voldoende

Zeer vermakelijke serie. Ik neem die zogenaamde schoonheidsfoutjes op de koop toe. Een beetje twin peaks achtige serie.

Er zit 1 grote fout in...In Europa en ook de VS is het ondenkbaar dat een politieman/vrouw een zaak behandelt waarbij ze zelf persoonlijk betrokken bij is. Ik doel op 'familieband. Ondenkbaar dat een politieman/vrouw op zoek gaat naar een dader van een verdwenen , of vermoord familielid!!! Onnodig om uit te leggen. (Huiswerk...Bedenk drie redenen.......smiley)

Wally2 schreef:

Niks "'extra lange laatste aflevering"..gewoon ook 51 minuten. Of heb je een langzame beelddrager...smiley hoor...

avatar van Wally2
frans123 schreef:

OK dan....ze hebben de laatste 2 afleveringen achter elkaar uitgezonden. Zucht.....

Wally2 schreef:

Ook niet......Deel 5 en 6.

avatar van LOTR-lover
Ik vond deze miniserie meer dan vermakelijk. Het had precies de benodigde spanning om de aandacht vast te blijven houden en genoeg plotwendingen om 't niet te voorspelbaar te laten worden. Natuurlijk zijn 't veel onderdelen die we al zo vaak hebben gezien, maar dat is nu eenmaal snel zo tegenwoordig. Vind dat persoonlijk niet zo'n issue. Zolang ik een miniserie als dit er doorheen bingewatch is 't een teken dat 't goed in elkaar zit.

8/10 (IMDB).

avatar van Chelsea94
Goede mini serie met helaas een erg matige slotaflevering met allemaal onlogische gebeurtenissen en een teleurstellende dader ontulhulling.

avatar van centurion81
Heb hier wel van genoten, ook al doet het niets nieuws. Enige wat me tegenviel is dat de 2e helft van de laatste aflevering een ietwat saaie epiloog betrof, waardoor je adrenaline-niveau alweer totaal naar 0 is gezakt tegen de tijd dat de aftiteling verschijnt....Ik noem dit een Lord of the Rings-syndroompje