L'Ordre des Médecins (2018)

Alternatieve titel: Breath of Life

Frankrijk

geregisseerd door David Roux
met Jérémie Renier, Marthe Keller en Zita Hanrot

Op 37-jarige leeftijd is Simon een doorgewinterde dokter, die elke dag met de dood te maken krijgt op de afdeling longziekten. Als een goede professional leerde hij om zichzelf te beschermen. Maar wanneer zijn moeder in kritieke toestand in een nabijgelegen ziekenhuis wordt opgenomen, komen het intieme en het professionele, oog in oog met elkaar te staan. Heel Simon's wereld, al zijn zekerheden en overtuigingen beginnen te wankelen.