Notti Magiche (2018)

Italië

geregisseerd door Paolo Virzì
met Ornella Muti, Giulio Berruti en Giancarlo Giannini

Rome, 1990. Op dezelfde zomerse avond dat Argentinië thuisland Italië uitschakelt in de halve finale van het wereldkampioenschap voetbal, wordt het lichaam van filmproducent Leandro Saponaro opgevist uit de Tiber. De belangrijkste verdachten zijn Antonino, Luciano en Eugenia: drie jonge scenaristen die in Rome zijn voor een prestigieuze prijsuitreiking. Aan de lokale politie vertellen ze over hun uit de hand gelopen avontuur vol bacchanalen, extravagante showgirls, listige producenten en grijpgrage acteurs.

• Vanaf 30 mei in de bioscoop

Vanaf 30 mei in de bioscoop (Imagine Filmdistributie Nederland)

avatar van Fisico
Oei, precies een tegenvaller?
Naar een Virzi kijk ik toch vol verwachting uit. Draait nu (pas) in de betere zalen in Vlaanderen.

avatar van Hega
Nou; ik vond deze film erg vermakelijk.
Heb ook wel regelmatig gelachen.
En een bizarre verhaallijn ook wel.