Un Beau Voyou (2018)

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Lucas Bernard
met Charles Berling, Swann Arlaud en Jennifer Decker

Commissaris Beffrois wacht met een gemengd enthousiasme op zijn pensioen wanneer een diefstal van schilderijen zijn aandacht trekt. Is het de elegantie van het proces? Het lef van de misdaad? De schoonheid van het gestolen werk? Beffrois gaat koortsachtig op zoek naar een atypische dief die een echte acrobaat blijkt te zijn.

Leuk, amusant, een lekker wegkijkertje, maar geen film die lang blijft hangen. Het begint met een inspecteur die met pensioen gaat (daar lijkt hij me nog wat te jong voor, maar goed) die een schilderijenroof op het spoor komt. Daarna verlegt het perspectief zich naar de geheimzinnige vriend van een restauratrice van schilderijen. Uiteindelijk komen alle puzzelstukjes wel bij elkaar, maar helemaal geloofwaardig is het allemaal niet. Mooie beelden van Parijs.