• 11.270 nieuwsartikelen
  • 9.024.426 stemmen

Parmanu: The Story of Pokhran (2018)

Actie / Drama | 129 minuten

Genre: Actie / Drama

Oorsprong: India

Geregisseerd door: Abhishek Sharma

Met onder meer: John Abraham, Diana Penty en Boman Irani

Gesproken taal: Hindi

Plot Parmanu: The Story of Pokhran

1995. China heeft al 43 kernproeven voltooid terwijl India nog maar 1 vreedzame nucleaire test heeft gedaan. India staat onder immense druk van de Westerse landen, Pakistan en China. De premier en een aantal regeringsleiders komen bijeen en bespreken alternatieven om de machtsshow van China aan te pakken. Ashwath stelt een plan voor om kernproeven uit te voeren maar wordt door sommige ministers belachelijk gemaakt. De PMO-secretaris legt een half uitgewerkt plan voor aan de premier en besluit om door te gaan met de test. Het plan mislukt, Ashwath krijgt de schuld en wordt ontslagen. Drie jaar later in 1998 is er een nieuwe premier aan de macht. Ashwath woont nu in Mussoorie om IAS-aspiranten te onderwijzen. Hij krijgt een aanbod om les te geven in de universiteit van Delhi, die van de nieuwe PMO-secretaris de opdracht heeft gekregen de mislukking van 1995 te onderzoeken...

Capt. Ashwat Raina

Capt. Ambalika Bandyopadhyay

Himanshu Shukla

Dr. Naresh Sinha

Major Prem

Pakistani Spy

avatar van DreamTech

DreamTech

ik geef hier geen stem voor vanwege ik heb het geprobeerd om te kijken maar de taal en het hele gedoe er om heen kon mij totaal niet boeien dus ga niet zeggen of het slecht of goed is misschien iemand anders maar heb hem afgezet na 20 minuten !!